آسیب شدید زلزله به موزه باستان شناسی زاگرب

به گزارش مجله سرگرمی، تصاویر منتشرشده توسط موزه نشان از له شدن مومیایی ها، مجسمه ها، ظروف، کوزه ها و سایر آثار تاریخی و باستانی دارد که مربوط به تمدن های یونان، روم، مصر و همچنین دوران ماقبل تاریخ می شدند. خسارت زیادی هم به ویترین ها و ساختمان این موزه واردشده است.

آسیب شدید زلزله به موزه باستان شناسی زاگرب

این موزه که تاریخ ساخت آن به قرن نوزدهم بازمی شود و در میدان نیکولا سوبریک زرینسکی واقع شده است، بیش از 450 هزارشی تاریخی را در خود جای داده است.

زلزله 5.4 ریشتری عظیم ترین زلزله کرواسی در 140 سال اخیر است که در خلال آن یک نفر شدیداً زخمی شده است، 16 نفر آسیب جزئی دیده اند و آشوبی سراسر شهر را که تا پیش ازاین هم به خاطر شیوع ویروس کرونا فلج شده بود، فراگرفته است.

وزیر کشور کرواسی، داور بوشینوویچ، در یک کنفرانس خبری عنوان نموده است: فاصله خود را با دیگران حفظ کنید. اجتماع نکنید. ما با دو بحران جدی روبرو شده ایم، زمین لرزه و همه گیری کرونا.

او با این گفته ها سعی نموده است شهروندان به خانه ها بازگرداند.

ساختمان مجلس کرواسی هم که در قرن هجدهم بناشده است در این زلزله آسیب دیده است و فعلاً تخلیه شده است.

بیشتر موزه های واقع در مرکز زاگرب از این زلزله آسیب دیده اند؛ ازجمله موزه هنر و صنایع دستی، آموزشگاه علوم و هنرهای کرواسی، و موزة هنرهای معاصر. نهادهای فرهنگی کرواسی عکس هایی از این واقعه منتشر نموده اند که گواهی بر عواقب ناگوار زلزله بوده است، هرچند میزان خسارت ها هنوز با دقت ارزیابی نشده است.

ICOM در حال همکاری با کمیته ملی کرواسی و ائتلاف منطقه ای جنوبی اروپا است تا از کوشش های کروات ها برای ارزیابی خسارت وارده به موزه های محلی یاری کند و برای بازسازی و مرمت این موزه ها آن ها را حمایت کند.

با توجه به شرایط بهداشتی کنونی در سطح ملی و بین المللی، ICOM از شهردارها، وزارت فرهنگ کرواسی و سازمان های بین المللی تقاضا نموده است با همکاری هم به یاری مردم کرواسی و متخصصان موزه در این کشور بشتابند و یاری های انسانی، اقتصادی و فنی را برای حمایت از آن ها فراهم نمایند.

میراث آریا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: گردشبان
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 79932

به "آسیب شدید زلزله به موزه باستان شناسی زاگرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیب شدید زلزله به موزه باستان شناسی زاگرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید