آشنایی کوتاه اما مفید با سوغات معروف ملبورن

به گزارش مجله سرگرمی، ملبورن یک شهر عظیم بوده که مراکز خرید، تفریحی- تجاری و بازاهای قدیمی بسیاری را در خود جای داده است. بازارها و فروشگاه های رنگارنگ این شهر یکی از بی مثال ترین بخش های آن به شمار می آیند و برای علاقمندان به خرید بسیار هیجان انگیز هستند. انواع کالاهای متنوع با بی مثال ترین کیفیت و از مرغوب ترین برندهای جهان در فروشگاه و مراکز خرید این شهر عرضه می شوند. اگر قصد دارید یکی از سوغات معروف ملبورن به همراه بیاورید، ادامه این مطلب را دنبال کنید. در این بخش قصد داریم تعدادی از بهترین سوغات ملبورن را به شما عزیزان معرفی کنیم.

آشنایی کوتاه اما مفید با سوغات معروف ملبورن

ساز دیجریدو (Didgeridoo)

دیجریدو، یکی از انواع سازهای بومی مردم استرالیا بوده که برای اولین بار در بخش شمالی این کشور یافت شد. بومیان استرالیا برای ساخت این ساز از چوب درخت اکالیپتوس بهره برده و با کندن پوست درخت و شکل دادن به آن، ساز دیجریدو را فراوری می کردند. سپس، با الهام از صدای طبیعت و حیوانات شروع به دمیدن در آن می کردند. اگر علاقمند به سازهای بومی هستید، می توانید نمونه های متنوع و زیبایی از دیجریدو را در فروشگاه های ملبورن پیدا کنید. این ساز نماد بومی کشور استرالیا و بهترین سوغات ملبورن برای همراهان موسیقی هست. حتی اگر با موسیقی سنتی آشنایی ندارید، می توانید دیجریدو را به عنوان یک وسیله تزیینی بر روی یکی از دیوارهای خود آویزان نمایید تا با دیدن آن به یاد زیبایی های شهر ملبورن بیفتید.

بومرنگ (boomerang)

بومرنگ یکی از نشان های کشور استرالیا بوده که ساخت آن به 50 هزار سال قبل بر می گردد. بومرنگ اولین شی پروازی ساخته شده به دست انسان است که از قوانین فشار هوا برای پرواز استفاده می نماید. بومیان استرالیا از این وسیله برای شکار بهره می بردند. امروزه بومرنگ ها دیگر کاربرد سابق را ندارند و تنها یک وسیله بازی یا تزئینی هستند. بومرنگ های موجود در فروشگاه های استرالیا طرح و رنگ های متنوعی دارند که می توانید بنا بر سلیقه خود یکی از آن ها را تحت نام سوغات معروف ملبورن خریداری نموده و به خانه بیاورید.

سنگ قیمتی اوپال (Opale)

اوپال، یک سنگ قیمتی و بسیار زیبا بوده که در رنگ های سفید، خاکستری، زرد، سرخ، آبی، سبز، قهوه ای، سیاه و بی رنگ پیدا می گردد. اوپال سنگ ملی کشور استرالیاست، از این رو در فروشگاه های زیورآلات و سوغاتی فروشی های ملبورن به راحتی پیدا شده و مدل های متنوعی از آن به صورت کار شده به فروش می رسند. اگر به دنبال یک سوغاتی ارزشمند یا یک یادگاری ماندگار از سفر خود به استرالیا هستید، سنگ زیبای اوپال را نباید فراموش کنید.

چرم کانگورو

چرم کانگورو یکی از بی مثال ترین انواع چرم در دنیاست که در کشور استرالیا به فراوانی یافت می گردد. مردم استرالیا از این چرم محصولات چرمی متنوعی چون انواع کیف، کفش، کت را تهیه می کنند. این محصولات بسیار با کیفیت بوده و مورد نظر مردم استرالیا و گردشگران این کشور قرار دارند. اگر از حامیان حقوق حیوانات هستید، پیشنهاد می کنیم سمت این محصولات نروید.

بوت آگ (Ugg)

بوت آگ نوعی بوت اسکیمویی است که از پوست گوسفند تهیه می گردد. برای درست کردن این بوت ها، پوست گوسفند را به صورت دو رویه مورد بهره برداری قرار می دهند. به این معنی که قسمت پشمی پوست داخل بوت را پوشانده و بخش چرمی آن قسمت بیرونی بوت را تشکیل می دهد. بوت های آگ برای اولین بار در کشور استرالیا فراوری شدند و در حال حاضر نیز یکی از بهترین سوغات ملبورن هستند.

صنایع دستی

صنایع دستی بومی هر کشور یکی از بهترین سوغاتی هایی بوده که می توان تحت نام هدیه یا یادگاری تهیه نمود. کشور استرالیا نیز صنایع دستی خاص خود را دارد که با طراحی های سنتی این کشور تزیین شده و با رنگ های زیبا و جذاب وارد بازار می شوند. اگر دوست دارید یک هدیه خاص برای دوستان یا آشنایانتان تهیه کنید، می توانید صنایع دستی و سنتی این کشور را بخرید. انواع رومیزی، کیف های دست دوز، محصولات چرمی و صنایع دستی چوبی، بخشی از هنرهای سنتی مردم استرالیا هستند که به عنوان نماد این کشور مطرح می شوند.

عروسک های پولیشی

از سوغات معروف ملبورن می توان به عروسک های پولیشی اشاره نمود. این عروسک ها در طرح و رنگ های بی بدیل فراهم می گردند. کوالا، شترمرغ و کانگورو از جمله حیوانات بومی استرالیا هستند که می توان آن ها را نشان این کشور نیز دانست. از این رو، بسیاری از گردشگران عروسک های این حیوانات را به عنوان سوغات فراهم می آورند. عروسک های پولیشی در مراکز خرید و سوغاتی فروشی های استرالیا با قیمتی بسیار مناسب ارائه می گردند.

روغن شترمرغ

شترمرغ، یکی از پرندگان بومی استرالیاست که در این کشور به وفور پیدا می گردد. پرورش دهندگان از بخش های مختلف بدن این پرنده در موارد مختلف استفاده می کنند. روغن شترمرغ یکی از پر فروش ترین محصولات بدست رسیده از این پرنده بوده که در سال های اخیر مورد نظر نهاده شد. یکی از مهمترین کاربردهای این روغن استفاده از آن در محصولات آرایشی و بهداشتی است. براساس مطالعات اجرا شده، روغن شترمرغ از چین و چروک پوست پیشگیری نموده و سبب کند شدن فرایند پیری می گردد. اگر به دنبال محصولات مراقبت از پوست هستید و دوست دارید پوستی شاداب و باطراوت داشته باشید، می توانید این محصول فوق العاده را خریداری نمایید.

چای T2

علاقمندان به چای می توانند به فروشگاه های زنجیره ای T2 در این کشور مراجعه نموده و هر نوع چایی را که می خواهند، خریداری کنند. فروشگاه های T2 یکی از معروف ترین فروشگاه های عرضه کننده چای است که انواع مختلفی از چای را ارائه می دهد. از این رو، هر سلیقه یا ذائقه ای که برای نوشیدن چای داشته باشید، می توانید چای مورد نظر خود را در این فروشگاه ها پیدا کنید. پیشنهاد می کنیم قبل از خرید چای مورد نظر خود را تست کنید و هرکدام را که بیشتر دوست داشتید، خریداری نمایید. چای T2 در بسته بندی های بسیار زیبا و شیک به مشتریان عرضه شده و برای سوغاتی بسیار مناسب هست.

شکلات تیم تام (Tim Tam Chocolate)

تیم تام یک برند معتبر استرالیایی بوده که در عرصه بیسکوییت های شکلاتی فعالیت می نماید. شکلات های تیم تام از دو لایه بیسکوییتی تشکیل شده اند که بین این دولایه از شکلات پر شد. لایه بیرونی بیسکوییت ها نیز شکلاتی است. بیسکوییت شکلاتی های تیم تام در طعم های مختلف وانیلی، توت فرنگی و ... عرضه می شوند که با توجه به ذائقه خود می توانید طعم مورد علاقه تان را انتخاب نموده و خریداری نمایید. این بیسکوییت ها در تمامی سوغاتی فروشی ها و حتی سوپرمارکت های ملبورن قابل دسترسی هستند و در قالب بهترین سوغات ملبورن ارائه می شوند.

های چاکلت (Haigh Chocolate)

های چاکلت، نوعی شکلات دست ساز و بسیار محبوب بوده که در بسته بندی های شیک و جذاب به مشتریان ارائه می گردد. وقتی به کشور استرالیا سفر کنید، در شهرهای مختلف این کشور فروشگاه هایی با عنوان Haighs Chocolate را مشاهده نموده که به فروش این نوع شکلات ها مشغولند. برند های از سال 1915 کار خود را در زمینه فراوری شکلات شروع کرد و در حال حاضر، 15 شعبه در شهرهای مختلف استرالیا دارد. شما می توانید به شعبه ملبورن مراجعه نموده و یک بسته از این مورد از سوغات معروف ملبورن را خریداری نمایید.

ویولت کرامبل (Violet Crumble)

ویولت کرامبل در واقع نوعی تافی بوده که در استرالیا هواداران بیشماری داشته و معمولا از بهترین سوغات ملبورن قلمداد می گردد. اینگونه شکلات را می توانید در سوغاتی فروشی یا فروشگاه های شهر ملبورن آسان بیابید. البته دقت داشته باشید که ویولت کرامبل ها نیز مانند تافی ها بافتی نرم دارند و ممکن است تا رسیدن به مقصد شکل اصلی خود را از دست دهند. پس آن ها را به درستی بسته بندی نموده و طوری در چمدان خود قرار دهید که فشاری به آنان وارد نگردد.

وجمیت (Vegemite)

وجمیت نوعی چاشنی و از سوغات معروف ملبورن بوده که از ترکیب مخمر جو، گیاهان معطر و ادویه جات تهیه شده و ظاهری کرم مانند دارد. استرالیایی ها وجمیت را در غذاهایی چون خوراک گوشت گاو یا اسپاگتی به کار برده و با این کار طعمی خاص و منحصر بفرد به این غذاها می دهند. وجمیت گاهی اوقات نیز به تنهایی و به همراه نان سرو می گردد. به این صورت که مقداری از وجمیت را بر روی تکه ای نان مالیده و می خورند.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: همگردی
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 80096

به "آشنایی کوتاه اما مفید با سوغات معروف ملبورن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی کوتاه اما مفید با سوغات معروف ملبورن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید