آقاجانیان: بعید می دانم دیگر مربی بزرگی مانند کی روش به ایران بیاید، به تاج گفتم در 4 بازی 10 امتیاز نگرفتم، بدون پول قراردادم را فسخ کنید

به گزارش مجله سرگرمی، مربی سابق تیم ملی گفت: کی روش برهمه چیز مسلط بود و بعید می دانم دیگر مربی بزرگی مانند کی روش به ایران بیاید.

آقاجانیان: بعید می دانم دیگر مربی بزرگی مانند کی روش به ایران بیاید، به تاج گفتم در 4 بازی 10 امتیاز نگرفتم، بدون پول قراردادم را فسخ کنید

به گزارش ، مارکار آقاجانیان مربی سابق تیم ملی کشورمان درباره دوران حضورش روی نیمکت مربیگری تیم ملی و خصوصیات کی روش توضیحاتی ارائه کرد.

پس از رفتن کی روش ترجیح دادم از تیم ملی بروم. فدراسیون فوتبال صحبت هایی با من کرد، اما آنچه من می خواستم مطرح نشد. من تنها چند ماه اول کار کی روش در تیم ملی نبودم. روزی که کی روش رفت من هم استعفاء دادم که ابتدا تاج موافق استعفای من نبود. من 10،15 دقیقه در آکادمی با تاج صحبت کردم و او گفت می خواهیم مربی بزرگ بیاوریم. اگر ویلموتس مربی ای در حد کی روش بود در تیم ملی ملی می ماندم، اما ویلموتس از نظر من در سطح کی روش نبود.

من پس از هفت هشت سال ادعای سرمربیگری تیم ملی را داشتم و این توانایی را در خودم می دیدم. تیم ما 2 دوره به جام جهانی رفته بود و تمام تیم های آسیایی را می شناختم. حدود 100 بازیکن ایرانی را با پفراینده های شان می شناختم. به تاج گفتم اگر از 4 بازی اول مقدماتی جام جهانی 10 امتیاز نگرفتم بدون پول قراردادم را فسخ کنید. زمانی که من با تاج صحبت کردم بحث ویلموتس نبود و مشخص نبود چه کسی به تیم ملی می آید. ویلموتس اوایل خرداد به ایران آمد.

قبل از آمدن کرانچار مرتضی محصص با کی روش جلسه داشت و از او خواست درباره سرمربی تیم ملی امید با حضور من موافقت کند. کی روش گفت من نمی خواهم با دخالت من در تیم امید مسئله ای پیش بیاید. کی روش گفت نمی خواهم مشکل منصوریان برای مارکار تکرار شود. البته من تیم زیر 22 سال را در 2 اردو زیرنظر گرفتم و می خواستم همان کاری که در تیم بزرگسال انجام می دادم را در آن تیم انجام دهم. کی روش گفت ما چهار ماه دیگر جام جهانی را در پیش داریم و اگر قرار است تیم امید در اختیار من باشد و مارکار مربی این تیم باشد باید تمام اختیارات برعهده خودش و من باشد.

کی روش می گفت ما هنوز خودمان زمین تمرین نداریم و در پژوهشگاه نفت تمرین می کنیم به همین دلیل اگر فردا فدراسیون کوتاهی کند همه چیز گردن من و مارکار می افتد. اگر یادتان باشد کی روش تیم زیر 22 ساله ها را تحویل من داد و من برای انتخاب بازیکنان به زمین هرندی رفتم. همان موقع برخلاف میل کی روش فدراسیون مرا از این تیم در زمان کفاشیان کنار گذاشت. او نزدیک جام جهانی به من نیاز داشت و من به طور اتفاقی با او آشنا شده بودم.

سرمربی تیم داماش تهران بودم و در هتل المپیک کی روش را برای اولین بار دیدم. او از من پرسید آیا در تیمت بازیکن جوان داری که علیرضا جهانبخش 16 ساله را معرفی کردم. آنتونیو سیموئز را برای تماشای بازی جهانبخش سر بازی ما می فرستاد. پس از آن ارتباط مان بیشتر شد و 2 هفته بعد زنگ زد و گفت می خواهی با من کار کنی که گفتم بازی های مان تمام شود در خدمتت هستم.

فدرایون مربی دیگری را به کی روش معرفی کرد، اما من انتخاب او بودم.

زمان سرمربیگری منصوریان در تیم امید من با او طبق نظر کی روش همکار شدم و ارتباط خوبی بین تیم امید و بزرگسال وجود داشت. فدراسیون مربی دیگری را به کی روش معرفی کرده بود، اما او مرا انتخاب کرد. امید نمازی هم با توجه به شناختی که کی روش از او در آمریکا داشت در کادر فنی اش قرار گرفت.

من از روز اول دنبال یادگیری بودم. کار کردن با مربی بزرگی مانند کی روش سخت بود زمان کی روش مانند کارمند تیم ملی بودیم و صبح تا شب درگیر کار بودیم. هیچ دوره ای اینگونه کار نمی کردیم در زمان امیر قلعه نویی هم من آنالیزور لژیونر ها بودم و هفته ای یک جلسه برگزار می کردیم و باید تمام وقت مان را برای تیم ملی می گذاشتیم، اما یک بیستم حقوق باشگاه را هم نمی گرفتیم. الان یک کمک مربی لیگ فزونی زیر 500 میلیون نمی گیرد. اولین قرارداد من در زمان کی روش 50 میلیون بود و هر سال 20 درصد بیشتر می شد.

خیلی ها در این مدت به کی روش معرفی شدند، اما خودشان نخواستند این زمان در اختیار تیم ملی باشند. در زمان برگزاری جام ملت های امارات خود کی روش هم دوست نداشت از تیم ملی ایران برود. قبل یا بعد از بازی با چین کی روش گفت اگر قهرمان هم شویم با این شرایط، سختی ها و مسائل جایز نیست در تیم ملی بمانم. علیرضا جهانبخش با وجود سن کمش خیلی پرستیژ بالایی داشت. او برای تیم امید انتخاب شد و سپس به داماش رفت. زمان کی روش بازیکن با یکی2 بازی خوب در لیگ برتر به تیم ملی نمی آمد. بلکه باید برای مدت طولانی در فرایند خوب باقی می ماند.

امیر عابدینی پس از جام جهانی برزیل به عنوان مدیر عامل داماش با وجود پیشنهادی که جهانبخش از پرسپولیس داشت به او گفت برای ادامه فوتبالت به هلند برو. من شاید تا آخر عمر کی روش را نبینم، اما خدماتی که او به فوتبال ما کرد نمی توانم تعبیر کنم. کی روش برهمه چیز مسلط بود و بر روانشناسی، آسیب شناسی، علم تغذیه بازیکنان و همه چیز آگاهی داشت. بعید می دانم دیگر مربی بزرگی مانند کی روش به ایران بیاید. من فقط یک چیز را می گویم که کی روش هیج وقت شروع کننده درگیری ها نبود.

از مبلغ قرارداد کی روش اطلاع دقیقی ندارم، اما بعید می دانم این مبلغ 2 میلیون یورو باشد. کفاشیان گفت قرارداد کی روش زمان من یک میلیون و 400 هزار دلار بوده که پس از جام جهانی 2014 به یورو تغییر کرد. با شرایط فعلی کشور ما باید از مربیان خوب ایرانی استفاده کنیم. من حاضرم دستیار مربی ایرانی باشم و این کار را هم برای تیم ملی و مردم انجام می دهم. یحیی گل محمدی، امیر قلعه نویی، علی دایی و جواد نکونام مربیان قابل اعتمادی هستند و می توانند در این مقطع به تیم ملی کمک کنند.

اگر به عقب برگردیم تیم ملی در 2،3 سال اول کی روش مشکل زمین نداشت، اما پس از آن مسائل سیاسی سبب شد نتوانیم بازی محبت آمیز خوب انجام بدهیم یا برای زمین تمرین هم مشکل داشتیم. برخی مسائل سبب شد بازی های محبت آمیز خوبی انجام بدهیم. ما قبل از جام جهانی تنها یک بازی بزرگ با ترکیه انجام بدهیم و در آن بازی هم نسبت به اولین بازی مان در جام جهانی پنج تغییر داشتیم.

دیدید قبل از جام ملت ها چند فیفادی را از دست دادیم. کی روش پس از قرعه کشی جام جهانی برخی حریفان را برای برگزاری محبت آمیز مانند ایتالیا را به فدراسیون پیشنهاد داد، اما به دلیل مسائل سیاسی و مالی این بازی ها انجام نشد. بحث ارتباط کی روش با یک شرکت خاص برای برگزاری بازی محبت آمیز را تائید نمی کنم چراکه خود فدراسیون می توانست بازی ها را هماهنگ کند.

بازیکنان کی روش الان هم در تیم ملی هستند. مهدی طارمی مدتی محروم بود، اما از توانایی هایش شناخت داشتیم و به همین دلیل او را در بازی تدارکاتی ارزیابی کردیم که آنجا هم خوب کار کرد. او به بازیکنانش اعتقاد داشت و می گفت تا زمانی که می توانند باید به تیم ملی کمک کنند. اگر بازیکن در یک تمرین سبک هم خوب کار نمی کرد جایی در ترکیب نداشت

کی روش روی یک بازی بازیکن را انتخاب نمی کرد و برای دعوت او به تیم ملی دست کم 10 بازی این بازیکن را می دید. مهدی ترابی را زمانی که در سایپا ذخیره بود زیرنظر گرفتیم و پیام نیازمند را وقتی در پیکان بود برای تیم ملی مدنظر داشتیم. براساس پیگیری های طولانی مدت مان بازیکنان را به تیم ملی دعوت می کردیم. رامین رضائیان و میلاد محمدی را از راه آهن به تیم ملی دعوت کردیم. فرهاد کاظمی به ما گفت میلاد را بیشتر در نظر داشته باشید.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 63599

به "آقاجانیان: بعید می دانم دیگر مربی بزرگی مانند کی روش به ایران بیاید، به تاج گفتم در 4 بازی 10 امتیاز نگرفتم، بدون پول قراردادم را فسخ کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آقاجانیان: بعید می دانم دیگر مربی بزرگی مانند کی روش به ایران بیاید، به تاج گفتم در 4 بازی 10 امتیاز نگرفتم، بدون پول قراردادم را فسخ کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید