آمریکا سریع ترین ابررایانه دنیا را می سازد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از ورج، قدرت پردازش این ابررایانه به 1.5 اگزافلاپس می رسد که برابر با 1,000,000,000,000,000,000 محاسبه در هر ثانیه است.

آمریکا سریع ترین ابررایانه دنیا را می سازد

وزارت انرژی آمریکا سفارش دهنده این ابررایانه است و میخواهد از آن برای انجام بعضی محاسبات پیشرفته در حوزه تحقیقات هسته ای و تغییرات آب و هوایی استفاده کند.

در سال های اخیر چینی ها و ژاپنی ها با فراوری ابررایانه های فوق سریع در رقابت با آمریکا پیش افتاده بودند. اما این کشور میخواهد مجدداً عنوان مالک سریع ترین ابررایانه دنیا را از آن خود کند. باید توجه داشت که در این زمینه تضمینی وجود ندارد. زیرا چینی ها از فراوری ابررایانه قدرتمند تازه خود تا سال 2020 خبر داده اند. از مجموع ابررایانه های برتر دنیا 227 مورد در چین و 109 مورد در آمریکا واقع است و ژاپن و کشورهای اروپایی در رتبه های بعدی هستند.

فرانتیر از هوش مصنوعی نیز برای تحلیل انبوهی از داده ها و طبقه بندی و پردازش سریع آنها استفاده می نماید. ای ام دی مدعی است که این ابررایانه از توان محاسباتی مجموع 160 ابررایانه برتر و فوق سریع دنیا برخوردار بوده و پهنای باند اینترنت آن نیز 24 میلیون برابر بیشتر از پهنای باند رایانه های عادی موجود در منازل است و به عنوان مثال قادر به پردازش اطلاعات صدهزار فیلم سینمایی با کیفیت فوق دقیق در هر ثانیه است.

این پهپاد به اندازه دو زمین بسکتبال (در حدود 680 متر مربع) فضا اشغال می نماید و از 145 کیلومتر کابل برای سیم کشی آن استفاده شده است. هزینه فراوری این ابررایانه 600 میلیون دلار برآورد شده است.

gardeshia.ir: گردشیا: مجله سفر و گردشگری

picoro.ir: پیکورو: وبلاگ ماشین و خودرو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 22746

به "آمریکا سریع ترین ابررایانه دنیا را می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا سریع ترین ابررایانه دنیا را می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید