افزایش 2 برابری فراوری مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس اعلام احتیاج 80 میلیونی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ماسک، باوجوداینکه فراوری این محصول دو تا سه برابر شرایط معمول شده است؛ در این زمینه با مساعدت دولت و تخصیص ارز دولتی از سوی بانک مرکزی، واردات در سریع ترین زمان ممکن در دستور کار قرار گرفته است.

افزایش 2 برابری فراوری مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی

به گزارش وزارت صنعت، رضا رحمانی اضافه نمود: وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان ساخت: بیشترین دغدغه ها در خصوص تأمین ماسک تنفسی است که ظرفیت فراوری کشور به نسبت تقاضای چند برابری روزهای اخیر و با توجه به فراوری پایین، کمبودهایی به وجود آمد.

وی اضافه نمود: فرآیند توزیع اقلام بهداشتی، ضدعفونی کننده و ماسک، احتیاجمند اصلاح و بازبینی جدی است و این وزارتخانه آمادگی دارد تجربیات خود را در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دهد.

هم زمان با اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه بیماری کرونا، ستادی در وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور همه عوامل مرتبط، تشکل های بخش خصوصی، انجمن ها و فراوریکنندگان تشکیل و اقلام کالایی مورداحتیاج جهت فراوری و تأمین به میزان کافی موردتوجه و رصد قرار گرفته اند.

رحمانی یادآور شد: پیش ازاین شرکت های فراوریکننده محصولات بهداشتی، ضدعفونی کننده و ماسک، فعالیت خود را زیر نظر وزارت بهداشت و درمان و سازمان غذا و دارو انجام داده و وزارت صنعت بر اساس مسئولیت خود، برای حفظ فرایند فراوری این واحدها وارد عمل شد و افزایش فراوری در این بخش را پیگیری می نماید.

وی توضیح داد: تعداد واحدهای صنعتی فعال در حوزه شوینده بهداشتی، هیچ مسئله ای در سطح کشور ندارند و به میزان کافی فراوریات در سطح بازار عرضه می گردد.

وزیر صنعت خاطرنشان کرد: فرایند تأمین اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده ها تداوم دارد و در این مدت با هماهنگی سازمان غذا و دارو، 107 مجوز نیز برای تغییر محصول از آرایشی به مواد شوینده و بهداشتی و ضدعفونی کننده صادر شده و به قید فوریت نیز پروانه فعالیت آنها اعطا شده تا احتیاج مصرف کنندگان در کشور با مسئله ای روبرو نگردد.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 74130

به "افزایش 2 برابری فراوری مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 2 برابری فراوری مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید