انتقاد آلمان از کوشش آمریکا برای متوقف کردن پروژه گازی نورد استریم 2

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر امور خارجه آلمان کوشش آمریکا برای متوقف کردن پروژه گازی نورد استریم 2 به وسیله وضع تحریم علیه این پروژه را دخالت در سیاست های انرژی اتحادیه اروپا خواند.

انتقاد آلمان از کوشش آمریکا برای متوقف کردن پروژه گازی نورد استریم 2

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان روز پنج شنبه در واکنش به احتمال تحریم پروژه گازی نورد استریم 2 از سوی آمریکا، این اقدام را مصداق تحریم های فراسرزمینی خواند و تأکید کرد که اروپا دخالت های خارجی در مسائل انرژی خود را نمی پذیرد.

حساب کاربری رسمی وزارت امور خارجه آلمان بعد از ظهر پنج شنبه طی پیامی به نقل از هایکو ماس تأکید کرد: تصمیمات مربوط به سیاست های انرژی کشورهای اروپایی تنها در اروپا اتخاذ می گردد. ما دخالت های خارجی و اساساً تحریم های فراسرزمینی را نمی پذیریم.

شامگاه چهارشنبه مجلس نمایندگان آمریکا بسته قانونی برای بودجه دفاعی (NDAA) که قانون تحریم ها علیه پروژه گازی نورد استریم 2 را نیز در برمی گیرد،با اکثریت آرا به تصویب رساند.

انتظار می رود که سنای آمریکا نیز این بسته قانونی را در سرانجام هفته آینده تصویب کند؛ هرچند هنوز تاریخ دقیقی برای این رای گیری معین نشده است. کاخ سفید پیش از این اعلام نموده بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا این بسته قانونی را امضا خواهد نمود.

پروژه نورد استریم 2 قرار است از سال آینده با دور زدن لهستان و اوکراین امکان انتقال گاز از روسیه را به آلمان فراهم کند. گفته می گردد تاکنون بیش از 2100 کیلومتر از این پروژه گازی در دریای بالتیک احداث شده و حدود 300 کیلومتر آن باقی مانده است. کنگره آمریکا میخواهد به وسیله تحریم از تکمیل این پروژه جلوگیری کند یا حداقل بهره برداری از آن را به تعویق بیندازد.

.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 63288

به "انتقاد آلمان از کوشش آمریکا برای متوقف کردن پروژه گازی نورد استریم 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد آلمان از کوشش آمریکا برای متوقف کردن پروژه گازی نورد استریم 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید