انواع کانتر آشپزخانه بر اساس جنس صفحه روی آن

به گزارش مجله سرگرمی، همانطور که دکوراسیون سالن پذیرایی و دیگر قسمت های ساختمان اهمیت دارند, طراحی دکوراسیون آشپزخانه نیز برای معماران بسیار حائز اهمیت است. یکی از مکان هایی که نیازمند توجه و طراحی در آشپزخانه می باشد کانتر آشپزخانه است. این المان کاربردهای متفاوتی دارد که اصلی ترین آن آماده نمودن غذاست. علاوه بر اینکه از کانتر استفاده های فراوانی میشود, ظاهر آن نیز باید متناسب با دکوراسیون داخلی باشد و نمایی زیبا در آشپزخانه ایجاد کند. کانتر در تماس مستقیم با آب و مواد غذایی ست, بنابراین باید کیفیت متریالی که قرار است بر روی صفحه رو کابینتی قرار داده شود, مورد توجه قرار گیرد. از متریال های مختلفی برای پوشش سطح کانتر استفاده میشود که در زیر به چند نمونه آن اشاره شده است.

انواع کانتر آشپزخانه بر اساس جنس صفحه روی آن

سنگ گرانیت

امروزه با وجود سنگ های متنوع, استفاده از سنگ های گرانیت در آشپزخانه حرف اول را میزند. سنگ گرانیت جزء سنگ های طبیعی محسوب میشود و در مقایسه با سنگ های مصنوعی ظاهری جذابتر و طبیعی دارد. این نوع سنگ در تنوعی از طرح و رنگ یافت میشود و مقاومت آن در برابر خش,کپک و قارچ بسیار بالا میباشد. تمیز نمودن این سنگ ها باید با شوینده های مخصوص انجام شود زیرا سنگ گرانیت ممکن است موادی مانند سرکه و روغن را جذب کند که این امر باعث ایجاد لک بر روی این سنگ میشود.

لمینت

لمینت مناسب ترین جنس از نظر قیمت برای کانتر آشپزخانه میباشد. لمینت در طرح و رنگ متنوع تولید میشود و نمایی بسیار شیک و زیبا به ارمغان می آورد. لمینت سطحی صاف و براق دارد که به همین دلیل مورد توجه بسیاری از طراحان قرار گرفته است. این متریال برخلاف زیبایی بی نظیری که دارد در برابر ضربه و آب حساس است که این یکی از معایب لمینت محسوب میشود.

سنگ کوارتز

سنگ کوارتز نوعی سنگ مصنوعی ست که دوام و طول عمر بسیار بالایی دارد. ظاهر این نوع سنگ به صورت تخته سنگ هایی با رگه های در آن میباشد که به دلیل نداشتن هیچ نوع تخلخلی سطح آن بسیار صاف و براق میباشد. از ویژگی های این نوع سنگ میتوان به ضد لک و خش بودن آن اشاره نمود. تمیز نمودن کانتر از جنس کوارتز نیاز به هیچ نوع ماده شوینده ای ندارد. به دلیل خاصیت آنتی باکتریال سنگ کوارتز, نظافت و نگهداری از آن آسان میباشد.

استیل

اگر دنبال ایجاد فضایی مدرن در آشپزخانه هستید, کانتر استیل را انتخاب کنید. یکی از ویژگی های خاص این مدل، مقاومت بالای آن در برابر حرارت میباشد. کانتر استیل در هر نوع آشپزخانه ای با هر نوع دکوراسیون قابل استفاده میباشد. استیل ضد زنگ میباشد و در برابر آب و رطوبت مقاوم است. تمیز نمودن این مدل به دلیل خاصیت ضد لک بودن آن به راحتی انجام میشود.

سنگ صابون

سنگ صابون نوعی سنگ طبیعی ست که برای روی کابینت استفاده میشود. سنگ صابون در برابر مواد اسیدی و قلیایی مقاوم است و خاصیت غیر قابل نفوذپذیری بالایی دارد. نگهداری و نظافت از کانترهایی که با این نوع سنگ ساخته میشود بسیار آسان است. این صفحه های رو کابینتی نمایی طیبعی دارند و مناسب هر نوع دکوراسیون در آشپزخانه میباشند.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ساختمانچی
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 59161

به "انواع کانتر آشپزخانه بر اساس جنس صفحه روی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع کانتر آشپزخانه بر اساس جنس صفحه روی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید