اوجاقی: داستان بازی های آسیایی با تمام مسابقات متفاوت است، کی روش مغزی متفکر و قلبی شجاع دارد

به گزارش مجله سرگرمی، سرمربی تیم ملی ووشو با اشاره به کار سخت این تیم در اندونزی گفت: داستان بازی های آسیایی 2018 با سایر مسابقات متفاوت بوده و این یک واقعیت است.

اوجاقی: داستان بازی های آسیایی با تمام مسابقات متفاوت است، کی روش مغزی متفکر و قلبی شجاع دارد

حسین اوجاقی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در خصوص سومین مرحله اردوی تیم ملی ووشو گفت: چهارشنبه 2 خردادماه، آخرین روز مرحله سوم اردوی تیم ملی را پشت سر گذاشتیم. در این سه مرحله، هم اردوی تمرینی داشتیم و هم درگیر انتخابی های تیم ملی بودیم که تا به حال تکلیف 2 وزن برای حضور در بازی های آسیایی تعیین شده است. در وزن 56 کیلوگرم رضا سبحانی و در وزن 60 کیلوگرم عرفان آهنگریان با فزونی مقابل رقبای خود به عضویت تیم ملی در آمدند.

وی گفت: در اولین روز مرحله چهارم اردوی تیم ملی که یکشنبه 6 خردادماه خواهد بود در اوزان 65 و 70 کیلوگرم انتخابی خواهیم داشت. در وزن 65 کیلوگرم فرود ظفری و علی محمدی یک دیدار انتخابی را برگزار کردند که با فزونی ظفری به انتها رسیده است. در صورتی که ظفری در دیدار دوم هم به فزونی دست پیدا کند، تکلیف این وزن نیز تعیین خواهد شد و در غیر این صورت کار به دیدار سوم خواهد کشید. در وزن 70 کیلوگرم محسن سیفی و عباس شیخی به دلیل مصدومیت دیداری برگزار نکردند و قرار است 6 خردادماه نخستین رقابت و در اولین روز مرحله پنجم اردو دومین مسابقه خود را برگزار کنند.

سرمربی تیم ملی ووشو در خصوص دیدار تدارکاتی تیم ملی مقابل اندونزی گفت: این دیدار با توجه به حضور یکی، دو بازیکن بسیار خوب در ترکیب اندونزی که طلا و نقره جهان را دارند برای ما بسیار خوب بود، با این حال این دیدار خیلی ملاک ما نخواهد بود اما باعث شد بازیکنان در شرایط رقابتی قرار گرفته و ما نیز نسبت به نقاط ضعف و قدرت بازیکنان آشنایی پیدا کنیم.

اوجاقی در خصوص بازی های آسیایی 2018 اندونزی اعلام کرد: داستان بازی های آسیایی با سایر مسابقات متفاوت بوده و این یک واقعیت است. مسابقات جهانی ووشو در 11 وزن برگزار می شود و هر کشور مجاز به حضور در 5 وزن است. در مسابقات جهانی از اوزان 70 تا 90+ کیلوگرم را اعزام کرده و پیروز به کسب مدال شدیم اما در بازی های آسیایی مسابقات در اوزان زیر 70 کیلوگرم برگزار می شود که ما هیچ وقت توفیقاتی در مسابقات جهانی و سایر مسابقات نداشتیم و کارمان خیلی سخت است.

وی ادامه داد: در این دوره به نسبت دوره های گذشته وزن 75 کیلوگرم را از مسابقات حذف کردیم و مسابقات در 4 وزن برگزار خواهد شد. در دوره های گذشته تلاش می کردیم از 4 بازیکن خود یک بازیکن را در وزنی انتخاب کنیم که با چینی ها برخورد نداشته باشد اما در این دوره دیگر چنین امکانی وجود ندارد و در هر 4 وزن بازیکنان چینی و سایر رقبای ما حضور دارند که کار را برای کسب مدال سخت تر خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی ووشو در پاسخ به این سؤال که امکان بهبود رنگ مدال های ما نسبت به دوره گذشته وجود دارد؟، گفت: همان طور که گفتم در دوره های گذشته در یک وزن بدون حضور چینی ها پیروز به کسب مدال می شدیم اما در این دوره با حضور چینی ها واقعاً کار ما سخت است، با این حال تمام تلاش خود را برای کسب بهترین نتیجه انجام خواهیم داد. ترکیب تیم ما واقعاً جوان است و برخی بازیکنان ما بی تجربه هستند اما از طرفی انگیزه جوانان بیشتر است.

اوجاقی در ادامه گفت وگو با خبرنگاران درباره همکاری خود با تیم ملی فوتبال در راه آماده سازی جام جهانی 2018 روسیه و همچنین انگیزه های بازیکنان برای پیروزیت گفت: بازیکنان تیم ملی فوتبال را از لحاظ روحی و فنی آماده دیدم و احساس می کنم در جام جهانی می توانند عملکرد خوبی داشته باشند. بازیکنان داخلی ما سرشار از انگیزه و لژیونرهای نیز شناخته شده هستند. بازیکنی مانند وحید امیری واقعاً زحمت کش است یا امید ابراهیمی بسیار تمیز کار می کند. تا قبل از همکاری با تیم ملی فوتبال ذهنیت من نسبت به بازیکنان فوتبال کاملاً متفاوت بود اما از وقتی با آنها مشغول به همکاری شدم ذهنیتم کاملاً تغییر کرد.

وی در خصوص همکاری با کی روش گفت: اصلاً با مسائل داخلی و احساسی که برخی علیه یا له کسی صحبت می کنند کاری ندارم و فقط واقعیت ها را می گویم. فوتبال ایران از زمانی همکاری با کی روش شخصیت پیدا کرده و کی روش به فوتبال ایران از نظر فنی و اعتبار جهانی شخصیت داد. ساختمان پِک با همت و پیگیری کی روش ساخته شد که در حال حاضر باعث آبروی فوتبال ایران است. کی روش روی تیمش تعصب بسیار شدیدی دارد.

سرمربی تیم ملی ووشو تأکید کرد: شرایط و دیسیپلین تیم ملی فوتبال فوق العاده حرفه ای بود و کی روش به عنوان لیدر نقش اساسی در این شرایط ایفا می کرد. کی روش مغزی متفکر و قلبی شجاع دارد و با این شخصیت شرایطی را فراهم کرده که تمام اجزا و زیردستان او شبانه روی در حال کار کردن هستند. در بحث ریکاوری بازیکنان که شاید از نگاه برخی ها ساده به نظر برسد یک تیم متشکل از دیه گو، سباستین و اوسیانو کروز ساعت ها برنامه ریزی و طراحی داشتند و سلسله مراتبی را رعایت می کردند. من در تیم ملی، حرفه ای بودن را به طور کامل دیدم که معمولاً در ورزش ایران کمتر وجود دارد.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: تسنیم
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 59294

به "اوجاقی: داستان بازی های آسیایی با تمام مسابقات متفاوت است، کی روش مغزی متفکر و قلبی شجاع دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوجاقی: داستان بازی های آسیایی با تمام مسابقات متفاوت است، کی روش مغزی متفکر و قلبی شجاع دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید