برنامه ملی توسعه و اشتغال روستایی به زودی رونمایی می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، معاون وزیر کار گفت: برنامه ملی توسعه اقتصاد و اشتغال روستایی به زودی رونمایی می گردد.

برنامه ملی توسعه و اشتغال روستایی به زودی رونمایی می گردد

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، عیسی منصوری در نشست خبری روز پنجشنبه در محل استانداری خراسان رضوی با اشاره به برنامه اشتعال روستایی گفت: در برنامه اشتغال روستایی و عشایری کوشش کردیم منابع اشتغال روستایی را به برنامه های اشتغال در استان خراسان رضوی متصل کنیم ضمن اینکه برنامه ملی توسعه اقتصاد و اشتغال روستایی را تدوین کردیم و به زودی رونمایی می گردد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برنامه ملی توسعه اقتصاد و اشتغال روستایی با همکاری دستگاه های مختلف تدوین شده است، افزود: یکی از مؤلفه های توسعه روستا، الگوی اتصال روستاها به شهرها است که این موضوع ذیل قانون حمایت از توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری تعریف شده است.

منصوری به طرح فراوری مبتنی بر قرارداد با موضوع محصولات کشاورزی اشاره نمود و گفت: در قالب این طرح به جای اینکه زعفران به وسیله دلالان از کشاورزان خریداری گردد و به فراوری نماینده واگذار گردد، کوشش کردیم تا بین کشاورز و فروشنده محصول یعنی همان فراوری نماینده ارتباط مستقیم برقرار کنیم و در کنار آن فراوری نماینده نیز موظف است علاوه بر خرید محصول از کشاورزی به موضوع تکنولوژی و آموزش به وی ورود کند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه روش فراوری مبتنی بر قرارداد یک روش جدید تأمین اقتصادی است، ادامه داد: البته ما در این فرایند از استاندار خراسان تقاضا داریم تا دستگاه های اجرایی که بعضاً در فرایند ارتباط کشاورز با فراوری نماینده تعلل می نمایند و به نوعی در کار تعلیق ایجاد می نمایند یک نظارت جدی صورت گیرد. بعضی دستگاه ها در فرایند شناسایی کشاورز اقدام به دریافت هزینه هایی از این بابت می نمایند که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و ساماندهی گردد.

منصوری با اشاره به اینکه در قالب طرح فراوری مبتنی بر قرارداد تا به امروز سه پروژه اجرا شده و کشاورزان در فرایند این طرح به سه فراوری نماینده صاحب نام در محصولات زعفران و ربع گوجه فرهنگی معرفی شدند، گفت: در جریان این طرح کمتر از 250 میلیارد تومان است از محل منابع ملی پرداخت شده است تا فراوری نماینده به صورت تضمین شده بتواند محصول کشاورز را به صورت مستقیم و با نظارت های لازم خریداری کند.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 68994

به "برنامه ملی توسعه و اشتغال روستایی به زودی رونمایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ملی توسعه و اشتغال روستایی به زودی رونمایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید