بزرگترین وسیله نقلیه برقی دنیا

به گزارش مجله سرگرمی، یک شرکت بین المللی معدن اعلام نموده است که بزرگ ترین وسیله نقلیه برقی دنیا کار خود را در یکی از معادن پلاتین در آفریقای جنوبی شروع خواهد نمود.

بزرگترین وسیله نقلیه برقی دنیا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، بزرگ ترین وسیله نقلیه برقی دنیا یک کامیون کمپرسی 290 تنی با موتور سوخت هیدروژن ترکیبی است که قرار است در یک معدن پلاتین در آفریقای جنوبی مورد استفاده قرار بگیرد.

شرکت انگلو امریکن از بزرگ ترین وسیله نقلیه برقی دنیا استفاده خواهد نمود؛ انگلو امریکن، شرکت استخراج معادن انگلیسی و چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در شهر لندن واقع شده است.

این کامیون که هم از باتری لیتیم-یون و هم از سلول های سوخت هیدروژن استفاده می نماید Fuel Cell Vehicle Electric نام دارد.

این وسیله 6 برابر سنگین تر از دومین وسیله نقلیه الکتریکی در دنیا است که تنها 45 تن وزن دارد و جابجایی آهک و سنگ مرمر را در اطراف یک معدن در سوئیس انجام می دهد.

Fuel Cell Electric Vehicle با موتور هیبریدی طراحی شده است که هم از باتری لیتیم-یون و هم از سلول های سوخت هیدروژن استفاده می نماید که جایگزین وسایل نقلیه با موتور دیزلی است.

این کامیون دارای ذخیره انرژی ترکیبی 1000 کیلووات در ساعت خواهد بود و از اواخر امسال میلادی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این کامیون برای یکی از بزرگترین ذخایر پلاتین آفریقای جنوبی قرار خواهد گرفت که سالانه بیش از 310 هزار اونس پلاتین از آن استخراج می گردد؛ این معدن توسط شرکت انگلو امریکن اداره می گردد.

شرکت انگلو امریکن وعده داده است که تا سال 2030 میزان انتشار دنیای گلخانه ای خود را 30 درصد کاهش دهد و معتقد است که افزایش استفاده از خودروهای برقی توسط این شرکت می تواند آنها را در رسیدن به این هدف یاری کند.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 70421

به "بزرگترین وسیله نقلیه برقی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین وسیله نقلیه برقی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید