تشدید تنش میان روسیه و انگلیس

به گزارش مجله سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- روزنامه اینترنتی رای الیوم با اشاره به افزایش بی سابقه تنش در دریای سیاه به دلیل ورود غیر قانونی ناوشکن انگلیسی به آب های منطقه ای روسیه نزدیک سواحل شبه جزیره کریمه و هشدار روسیه به انگلیس نوشت، اختلافات روزافزون انگلیس و روسیه در دریای سیاه ممکن است به یک درگیری نظامی و چه بسا به یک جهانی تبدیل گردد.

تشدید تنش میان روسیه و انگلیس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، روزنامه اینترنتی رای الیوم که از لندن به روز می گردد در سرمقاله خود نوشت، ورود غیر قانونی ناوشکن انگلیسی به آب های منطقه ای روسیه نزدیک سواحل شبه جزیره کریمه و حملات ارتش روسیه برای جلوگیری از پیشروی ناوشکن انگلیسی و افزایش بی سابقه گشتی های دریایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در منطقه، باعث افزایش بی سابقه تنش در دریای سیاه شده است.

در پی این حادثه، وزارت امور خارجه روسیه سفیر انگلیس در مسکو را احضار کرد و هشدار داد در صورت تکرار اقدامات تحریک آمیز اینچنینی در آینده، انگلیس مسئول نتایج احتمالی خواهد بود، این هشدار بعلاوه به وسیله الکساندر گروشو معاون وزیر امور خارجه روسیه در حین مشارکت در نشست امنیت بین المللی مسکو تکرار شد.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان با درک خطر این اقدام علیه امنیت اتحادیه اروپا و کشور های عضو این اتحادیه، خواهان مذاکره با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شدند البته لهستان و کشور های حوزه دریای بالتیک به تحریک آمریکا و انگلیس به شدت با این دعوت مخالفت نموده و اعلام کردند به روسیه خصوصا شخص ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور اعتماد ندارند.

انگلیس و آمریکا مخالف الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه هستند و این اقدام را غیر قانونی می دانند و به همراه دیگر کشور های اروپایی از اوکراین حمایت می نمایند این درحالیست که روسیه مخالف این امر است و شبه جزیره کریمه را جزو اراضی خود می داند.

آلمان و فرانسه از مخالفت بعضی کشور های عضو اتحادیه اروپا در برگزاری نشستی برای مذاکره با پوتین تعجب نموده اند خصوصا اینکه جو بایدن رئیس جمهور امریکا هفته گذشته در ژنو با پوتین ملاقات کرد پس چطور ملاقات با پوتین برای آمریکا حلال و برای اروپا حرام است؟

دولت بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که این کشور را پس از برگزاری یک همه پرسی از اتحادیه اروپا خارج کرد، حامی موضع آمریکا در مخالفت با پیمان چین و روسیه است و به سرعت از سیاست های امریکا در این زمینه حمایت می نماید که بسیاری از تحلیلگران راهبردی انگلیس این اقدام را اقدامی جسورانه و حساب نشده می دانند که مسلما عواقب خوبی نخواهد داشت.

رئیس ستاد ارتش روسیه سه روز پیش با ایراد سخنانی ضمن هشدار ضمنی به ائتلاف نو امریکا و انگلیس هشدار داد این کشور در استفاده از سلاح های هسته ای برای دفاع از منافع خود در اروپا و دنیا تردید نخواهد کرد.

رئیس ستاد ارتش روسیه با اشاره به اقدامات ناتو در دریای سیاه که روس ها آن را دریاچه نفوذ منطقه ای خود می دانند همانطور که متحدان چینی آن ها دریای چین را یکی از نقاط اصلی تنش با آمریکا می دانند که واشنگتن ناوگان خود را به آب های چین فرستاده است می گوید، آیا ما در اینجا شاهد تبادل نقش ها میان انگلیس و آمریکا در دریا های مذکور هستیم؟

اختلافات روزافزون انگلیس و روسیه در دریای سیاه ممکن است به یک درگیری نظامی و چه بسا به یک جنگ دنیای تبدیل گردد، دشمنی ها در حال افزایش و در انتظار یک چاشنی است و اغلب عظیمترین جنگ ها بر اثر بعضی حوادث ایجاد می گردد.

اردوگاه غرب به رهبری آمریکا به دلیل افزایش قدرت نظامی و مالی چین و ائتلاف پکن با مسکو، در حال از دست دادن رهبری خود دردنیا است و بعید نیست بحران اوکراین باعث ایجاد جنگ آینده گردد.

رای الیوم نوشت: آنچه جانسون درک نمی نماید این است که انگلیس دیگر یک کشور عظیم نیست و خورشید امپراطوری وی از زمان جنگ سوئز غروب نموده است و این کشور دیگر اروپایی نیست و امریکایی هم نخواهد شد و از همه مهمتر اینکه این کشور در معرض فروپاشی واقع شده است.

silverseven.ir: سیلور 7 | مجله فناوری های رایانه ای، علوم کامپیوتری

slimfa.ir: اسلیم فا | مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

tafatton.ir: تفطن، گردشگری، تور لحظه آخری ارزان قیمت، بلیط، ویزا، هتل

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 153391

به "تشدید تنش میان روسیه و انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید تنش میان روسیه و انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید