جعبه باتری ها با فناوری نانو ایمن تر، سبک تر و کارآمدتر می شوند خبرنگاران

به گزارش مجله سرگرمی، یک شرکت استرالیایی با استفاده از فناوری نانو، جعبه ها و قطعات باتری تولید می کند که ایمن تر، سبک تر و کارآمدتر از محصولات رایج است.

جعبه باتری ها با فناوری نانو ایمن تر، سبک تر و کارآمدتر می شوند خبرنگاران

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، والتا (Vaulta) یک شرکت توسعه دهنده فناوری پوشش باتری است که در بریزبن استرالیا مستقر است. والتا یک جعبه باتری سبک و کوچک با قطعات کمتر نسبت به جعبه باتری های رایج، تولید کرده است. این فناوری بازده و فرصت های مقیاس پذیر را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است. والتا از گرافن به عنوان یک قسمت مهم در طراحی خود استفاده می کند.

طراحی ابتکاری بدون جوش والتا به این معنا است که ماژول ها می توانند به راحتی مونتاژ و از هم جدا شوند، سلول ها دوباره مورد استفاده و بازیافت قرار بگیرند و سلول های جدیدی که با پیشرفت فناوری باتری به آن ها اضافه می شود، به سادگی قابل افزودن به این جعبه است.

والتا بازار های مختلفی از ذخیره سازی ثابت و وسایل نقلیه الکتریکی گرفته تا دفاعی، هوافضا را هدف قرار داده است و به دنبال وارد شدن به بازار سایر کشور ها است.

گفته می شود که جعبه های والتا دارای قطعات کمتری هستند، زمان توسعه را کاهش داده، هزینه ها را کاهش می دهند، عملکرد حرارتی بهبود یافته، وزن را نیز 10-15 درصد کاهش می دهند. با این فناوری مونتاژ آسان تر و سریع تر انجام می شود.

در طرح اختراع شده والتا از گرافن در بخش خارجی محفظه برای ایجاد یک رسانای حرارتی و در عین حال الکتریکی استفاده شده است. این امر کمک می کند تا گرما به طور مستقیم از پایانه های سلول خارج شود، که اگر فلزی باشد برای جلوگیری از اتصال کوتاه باتری، طراحی بسیار پیچیده تری نیاز خواهد بود. استفاده از پلیمر با از بین بردن نیاز به اتصال دهنده ها و کاهش وزن و اندازه، امکان آزادی بیشتر در طراحی را فراهم می کند.

کالکتور ها هم از گرافن و برخی فرآیند های اختصاصی دیگر والتا ساخته شده اند، فرآیند هایی که شرکت والتا مایل به فاش کردن جزئیات بیشتر درباره آن ها نیست. این طرح وزن کمتری دارد و آزادی های بیشتری را در طراحی امکان پذیر می کند.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 136335

به "جعبه باتری ها با فناوری نانو ایمن تر، سبک تر و کارآمدتر می شوند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جعبه باتری ها با فناوری نانو ایمن تر، سبک تر و کارآمدتر می شوند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید