خبرنگاران ملایر برای اعمال محدودیت ها و تشدید نظارت ها در آماده باش است

به گزارش مجله سرگرمی، همدان- خبرنگاران- معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر گفت: با توجه به فرایند صعودی شیوع ویروس کرونا و پیرو اعمال مصوبات جدید در ستاد ملی مقابله با کرونا، این شهرستان برای اعمال محدودیت ها و تشدید نظارت و بازرسی ها در آماده باش کامل است.

خبرنگاران ملایر برای اعمال محدودیت ها و تشدید نظارت ها در آماده باش است

حسین فارسی عصر دوشنبه در نشست برنامه ریزی افزایش گشت های نظارتی و بازرسی ستاد مقابله با کرونا در شهرستان ملایر گفت: از روز چهارشنبه 16 تیم بازرسی طبق اولویت بندی مناطق و زمان بندی های تعیین، نظارت های خود را اعمال می نمایند.

وی اضافه نمود: این گشت های مشترک متشکل از مدیران بانک ها، دستگاه های خدمات رسان، مدیران دانشگاه ها، حوزه های علمیه، آموزش و پرورش، مجموعه روحانیان، سازمان های مردم نهاد، هیات اندیشه ورزان جوان و اعضای ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان است و خبرنگاران نیز این تیم ها را همراهی می نمایند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه ملایر تاکید نمود: هر یک از نهادها و حوزه های تعیین شده 2 تیم بازرسی را تشکیل می دهند و یک کارشناس بهداشت و مسوول روابط عمومی نیز باید همراه این تیم ها باشند.

فارسی ادامه داد: تیم های بازرسی فقط موظف به ارایه تذکرات لازم مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور پیدا نکردن در مراسم ها و تجمع ها هستند و چنانچه واحدی مشمول تقدیر و یا تذکر و پلمب می گردد، به ستاد مقابله با کرونا در فرمانداری اعلام گردد.

وی گفت: تیم های بازرسی موظف هستند در انتها بازدیدهای روزانه گزارش ها و مستندات خود را به فرمانداری اعلام نمایند تا هرگونه اقدام لازم برای تقدیر، تذکر و یا پلمب واحدهای صنفی، اماکن عمومی و دولتی و مکان های مورد بازدید توسط سه معاونت فرمانداری مورد آنالیز قرار گیرد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر تاکید نمود: هر تیم نظارت و بازرسی تعدادی ماسک همراه خود داشته باشند تا در صورت احتیاج با هدف فرهنگ سازی، به افراد و یا واحدهایی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده اند، ماسک داده گردد.

برگزاری مراسم عروسی در ملایر ممنوع است

فارسی هدف از افزایش تعداد گشت های نظارتی و استفاده از ظرفیت مدیران نهادها و ارگان های مختلف را هم افزایی بیشتر برای مقابله با کرونا و بهره گیری از نظر کارشناسی آنان در بازرسی ها مطرح نمود و اضافه نمود: هم اکنون نیز همچون زمان دفاع مقدس در میدان جهاد و مبارزه هستیم و باید کار جهادی انجام دهیم.

وی یادآور شد: همین اقدامات در تشکیل تیم های نظارت و بازرسی در سطح بخش ها نیز توسط بخشداران انجام و از ظرفیت دهیاران، بهورزان، شوراهای اسلامی، آموزش و پرورش مناطق، ادارات مستقر در شهرهای تابعه و بخش ها و شهرداری ها استفاده گردد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه ملایر گفت: طبق روال گذشته ضدعفونی و گندزدایی سطح معابر و خیابان های شهر توسط 2 اکیپ و همچنین اطلاع رسانی و اعلام پیغام های هشدار دهنده توسط خودروی آتش نشانی به صورت روزانه ادامه دارد.

فارسی خطاب به برگزارنمایندگان مراسم های عروسی و عزا هشدار داد: برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزا در سطح شهرستان ممنوع است و با متخلفان برابر قانون برخورد می گردد.

وی با تاکید بر ساماندهی سیستم نوبت دهی ادارات و غیرحضوری کردن مراجعات در صورت امکان ادامه داد: هم اکنون ملایر در شرایط قرمز است و با افزایش نظارت ها، باید این فرایند کنترل گردد تا میزان وردی بیمارستان ها کاهش و از شرایط قرمز خارج شویم.

حدود 95 واحدهای صنفی ملایر پروتکل های بهداشتی را رعایت می نمایند

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر نیز گفت: از زمان تشدید نظارت ها و فعالیت مستمر تیم های بازرسی، حساسیت خوبی نسبت به رعایت الزامات و پروتکل های بهداشتی ایجاد شد و هم اکنون حدود 95 درصد واحدهای صنفی این شهرستان موارد بهداشتی را رعایت می نمایند.

لیلا غفاری با بیان اینکه نانوایی ها به شدت زیر ذره بین بازرسان واقع شده است گفت: در گشت های نظارتی به دنبال تذکر و یا پلمب واحدهای صنفی نیستیم، بلکه در روزهای گذشته با پیشنهاد فرماندار ویژه ملایر از واحدهای نمونه در رعایت پروتکل های بهداشتی نیز تقدیر شد.

وی با تاکید بر اینکه در رعایت پروتکل های بهداشتی باید فرهنگ سازی صورت گیرد گفت: اصناف و بازار موارد بهداشتی را به خوبی رعایت می نمایند، در حالی که بیشترین نگرانی ها از دورهمی های خانوادگی و مراسم های عروسی و عزا است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا به امروز 628 هزار و 780 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 440 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 35 هزار و 738 نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید 19 در کشور بیان نمود: از دیروز تا امروز (12 آبان 1399) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 8 هزار و 289 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که سه هزار و 23 نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 628 هزار و 780 نفر رسید.

وی ادامه داد: در طول 24 ساعت گذشته، 440 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 35 هزار و 738 نفر رسید.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 116655

به "خبرنگاران ملایر برای اعمال محدودیت ها و تشدید نظارت ها در آماده باش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ملایر برای اعمال محدودیت ها و تشدید نظارت ها در آماده باش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید