ده شهر ارزان دنیا

به گزارش مجله سرگرمی، سفر به بعضی کشورها گاهی به علت هزینه های گزاف امکان پذیر نیست. اما با این همه نباید از پای نشست، هر مسئله ای راه حلی دارد! سفر به کشورهای مختلف اما ارزان به همان اندازه جذاب خواهد بود. اگر می خواهید سفری ارزان داشته باشید با خبرنگاران همراه شوید.

ده شهر ارزان دنیا

در تحقیقاتی که به تازگی اجرا شده، شهرهای مختلف دنیا بر اساس هزینه های روزمره زندگی مورد آنالیز قرار گرفته اند و 10 شهری که هزینه های آن نسبت به سایر کشورها کمتر است انتخاب شده اند. این شهرها در کنار بکر بودن، مقاصدی ناشناخته ولی جذاب برای سفر به شمار می فرایند.

10- شهر تونس

Tunis

تونس یکی از شهرهایی است که هزینه زندگی در آن ارزان ارزیابی شده است. این شهر پایتخت جمهوری تونس و بزرگترین شهر آن است. شهر تونس که در انتهای خلیج تونس قرار گرفته است حدود سه میلیون نفر جمعیت دارد. گردشگری نیز کماکان یکی از بزرگترین منابع درآمدی این شهر است. اگرچه طی سال گذشته هزینه ها در شهرهای آفریقایی بالا رفته است اما کماکان این شهرها جزء ارزان ترین شهرهای دنیا محسوب می شوند و کم کم گردشکران بیشتری را به سمت خود جذب می نمایند.

Tunis

9- چنای

Chennai

چنای یا مدرس، سومین شهر پرجمعیت هند است. این شهر ارزان تر از شهرهای دهلی نو و مومبای رده بندی شده است. هر چند خود این شهرها نیز در سال اخیر به علت کاهش ارزش روپیه در برابر دلار آمریکا نیز ارزان تر شده اند. در رده بندی جذاب ترین شهرها برای زندگی در سال 2015 شبکه بی بی سی نام چنای نیز دیده می گردد. شهر چنای توسط روزنامه ایندیا تایمز نیز به عنوان بهترین شهر هند در سال 2014 انتخاب شده است. به طور خلاصه شهری با تمامی جذابیت های یک شهر توریستی ولی هرینه کم بهترین توصیف برای این شهر است.

Chennai

8- کیتو

Quito

کیتو، پایتخت اکوادور هشتمین شهر ارزان دنیا رده بندی شده است. این شهر چهارمین شهر آمریکای مرکزی و جنوبی در این فهرست است. کیتو که در فهرست آثار تاریخی یونسکو نیز آثار ثبت شده بسیاری دارد، یکی از بکرترین و جذاب ترین شهرهای دنیاست. کیتو هم چنین جز دو شهر اولی است که در فهرست پایتخت های فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است.

Quito

7- مکزیکوسیتی

Mexico City

در نتیجه کاهش هزینه های زندگی در مکزیک، مکزیکوسیتی هفتمین شهر این فهرست است. در سال 2009 و پس از بحران های مالی اروپا بعضی شهرهای اروپایی نیز در این رده و در این فهرست حضور داشتند اما با بهبود اوضاع اقصادی اروپا در سال های اخیر جای خود را به کشورهای آمریکای جنوبی و مرکزی داده اند. این شهر که یکی از مناطق مالی قاره آمریکا به حساب می آید، قدیمی ترین پایتخت این قاره و یکی از دو پایتختی است که توسط بومی های قاره آمریکا پایه گذاری شده است.

Mexico City

6- اوکلند

Auckland

دیدن نام یک شهر از منطقه اقیانوسیه در این فهرست کمی عجیب به نظر می رسد، اما به علت کاهش هزینه های زندگی در نیوزیلند نام اوکلند در رده ششم این فهرست آمده است. این شهر با جمعیت حدود 1.5 میلیون نفری پرجمعیت ترین شهر نیوزیلند نیز هست. این شهر ارزان در سال 2014 در رده سوم بهترین شهرها از نظر استانداردهای زندگی قرار گرفته است و همیشه پای ثابت ایت فهرست است.

Auckland

5- ولینگتون

Wellington

ولینگتون شهری در جزیره شمالی نیوزیلند و پایتخت این کشور است. ولینگتون در سال 2011 به عنوان جذاب ترین پایتخت کوچک دنیا انتخاب شده است. این آنالیز ها تا حدودی علت جذابیت زیاد نیوزیلند را برای گردشگران خارجی به علت ارزش خرید بالا در این کشور نمایان می نماید. شهرهای استرالیا نیز در سال اخیر ارزان تر شده اند، به طور مثال سیدنی در سال اخیر از رده 15 فهرست گران ترین شهرهای دنیا به رده 66 رسیده است.

Wellington

4- کراچی

Karachi

کراچی در کشور پاکستان چهارمین شهر ارزان دنیا است. این شهر کماکان لقب ارزان ترین شهر آسیا را یدک می کشد. کراچی با 25 میلیون نفر دومین شهر پرجمعیت دنیا است.قبل از شهر اسلام آباد این شهر پایتخت پاکستان بوده است. کراچی بسیاری از پارامترهای یک شهر مدرن در کنار سنتی بودن را دارا است.

Karachi

3- آسونسیون

Asunción

آسونسیون پایتخت و بزرگترین شهر پاراگوئه است. این شهر در سال 2008 ارزان ترین شهر این فهرست بوده است. آسونسیون با حدود نیم میلیون نفر جمعیت از کم جمعیت ترین پایتخت های دنیا نیز هست. این شهر با آب وهوای گرم که در طول سال به ندرت دمای آن به زیر صفر می رسد یکی از ناشناخته ترین مراکز شهری دنیا است.

Asunción

2- مونترری

Monterrey

دومین شهر ارزان دنیا از نظر مسکن، حمل ونقل، غذا، البسه، لوازم منزل و تفریحات، مونترری در کشور مکزیک است. این شهر مرکز تجاری شمال مکزیک است و میزبان دفاتر منطقه ای بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا نیز هست. از نظر فراوری ناخالص مونترری نهمین شهر آمریکای لاتین و دومین شهر مکزیک است. این شهر با تاریخ و فرهنگی غنی به آمریکایی ترین شهر این قاره معروف است.

Monterrey

1- ژوهانسبورگ

Johannesburg

و در نهایت ژوهانسبورگ پایتخت آفریقای جنوبی ارزان ترین شهر دنیا لقب گرفته است. زندگی در توکیو، گرانترین شهر دنیا، سه برابر بیشتر از ژوهانسبورگ هزینه در پی خواهد داشت. این شهر بزرگترین شهر دنیا است که در کنار آب ها بنا نشده است. با جمعیت حدود 4.5 میلیون نفری ژوهانسبورگ پرجمعیت ترین شهر آفریقای جنوبی نیز هست.

Johannesburg

منبع: Telegraph

malayro.ir: تور مالزی ارزان، سفر به کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی در نوروز و دیگر ایام سال

ayrokh.ir: آیرخ: مجله زیبایی و سلامتی

منبع: کجارو
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 68179

به "ده شهر ارزان دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده شهر ارزان دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید