شکرچی زاده: یک ششم یارانه انرژی جهان را پرداخت می کنیم

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و ساختمان گفت: در حالی که یک درصد جمعیت دنیا را داریم، اما یک ششم یارانه انرژی دنیا معادل 17 درصد این سوبسید در ایران پرداخت می شود.

شکرچی زاده: یک ششم یارانه انرژی جهان را پرداخت می کنیم

به گزارش گروه اقتصادی محمد شکرچی زاده در مراسم رونمایی از سامانه پایش اطلاعات انرژی ساختمان با بیان اینکه در کشور کارنامه قابل قبولی برای استفاده بهینه انرژی نداریم، گفت: حتی راه حل کارشناسی شده و دقیق نیز بخصوص در بخش ساختمان طراحی نشده است.

وی ادامه داد: یک ششم یارانه انرژی دنیا معادل 17 درصد را پرداخت می کنیم در حالی که یک درصد جمعیت دنیا را داریم.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اضافه نمود: یارانه انرژی در کشور برای بخش مصرف است نه تولید ضمن اینکه بیشتر این یارانه برای اقشار پردرآمد هزینه می شود نه کم درآمدها.

شکرچی زاده یادآور شد: با توجه به اینکه انرژی روز به روز ارزان تر می شود احتمال پیدا شدن روش هایی برای کاهش مصرف انرژی در کشور ناامیدکننده تر خواهد بود.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی شرح داد: سال 1420 پیش بینی می شود که روزانه 500 میلیون متر مکعب گاز کمبود داشته باشیم. این در حالی است که پنجمین کشور تولید کننده گاز در دنیا به شمار می رویم.

وی با اشاره به ابلاغ ویرایش چهارم مبحث 19 مقررات ملی ساختمان در ماه جاری از سوی وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با کمک مشاوران خارجی توانسته ایم بهترین و پیشروترین مقررات ملی ساختمان را که مبتنی بر نیاز های داخلی کشور است، طراحی کنیم.

در این مبحث از فناوری های نوین برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان استفاده شده است.

وی با اشاره به رونمایی از سامانه پایش مصرف انرژی در ساختمان در روز جاری شرح داد: هنوز شناخت دقیق و متمرکزی از میزان مصرف انرژی در ساختمان نداریم و این سامانه می تواند مصرف دقیق برق و گاز در ساختمان ها و همچنین شناسایی ساختمان های پرمصرف را انجام دهد.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 113591

به "شکرچی زاده: یک ششم یارانه انرژی جهان را پرداخت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکرچی زاده: یک ششم یارانه انرژی جهان را پرداخت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید