صدای خودم را می شنوم و می نویسم

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/ایلام نویسنده و شاعر خردسال ایلامی گفت: داستان را در ذهنم آماده می کنم بعد، آن را در دفترم می نویسم. وقتی تمام شد آن را ویرایش و تصحیح می کنم.

صدای خودم را می شنوم و می نویسم

سایدا حاتمی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: به تبعیت از پدر و مادرم که مشاهده می کردم شعرهایشان را ضبط و بعد مکتوب و ویرایش می کردند من هم شعرهای که به ذهنم می آمد را ضبط می کردم و پس از نوشتن، ویرایش می کنم.

وی در خصوص تالیف اولین کتاب شعرش، سیبیل بابام چه نازه! اضافه نمود: این کتاب 12 صفحه و 9 تا شعر دارد و از موضوعاتی مانند مسواک زدن، گلدان، میوه ها، حیوانات تشکیل شده است.

حاتمی گفت: بیش از 300 جلد کتاب در کتابخانه شخصی سایدا دارم، اگر بدانم کسی به کتاب و کتابخوانی علاقه دارد، از او زمینه مطالعه اش را می پرسم و بعد به او کتاب هدیه یا امانت می دهم البته مداوم کتاب می خرم و به کتابخانه اضافه می کنم.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک مجموعه دعای بچگانه و دو مجموعه از نقاشی هایم و یک داستان با نام آن روز در خانه دادا را در دست چاپ دارم. اما داستان کوتاه آن روز در خانه دادا که ماجرای کرونایی شدن یکی از عروسک های من است به زودی چاپ خواهد شد.

حاتمی در خصوص موضوع نوشته ها و شعرهایش گفت: داستان را در ذهنم آماده می کنم بعد آن در یک دفتر می نویسم. وقتی تمام شد آن را ویرایش و تصحیح می کنم. برای نوشتن از فکر و ذهنم هم استفاده می کنم. از کتاب هایی هم که خوانده ام نکته های مهم را پیدا و استفاده می کنم. من خیلی کتاب می خوانم و موضوع شعرهایم را از داخل کتاب ها و یا اطرافم و محل زندگی ام و گاهی هم از فکر و خیال خودم استفاده می کنم.

وی در خصوص حس خوب کتاب خواندن و اینکه کتاب چیزهای مفید، خواندنی و قشنگ در هر صفحه اش دارد و گنجینه لغاتم را افزایش می دهد، افزود: یک کتاب خوب باید زیبا، خواندنی و دارای مفهوم باشد. بتوانم با جملاتش ارتباط برقرار کنم. بعلاوه تصویرگری کتاب، خیلی خوب و قشنگ باشد و تعداد صفحاتش به انداره باشد که خواننده را خسته نکند.

سایدا علاقمندی خود را مطرح شدن به عنوان یک نویسنده معتبر پس از جراحی قلب عنوان نمود و گفت: من به نویسندگی علاقه دارم و دوست دارم کلی کتاب برای هم سن و سال های خودم بنویسم چون اینقدر کتاب را دوست دارم که به دوستانم توصیه می کنم اگر از کتاب به عنوان یک یار مهربان استفاده نمایند و او را بخوانند از خواندن کتاب لذت می برند.

لازم به ذکر است سایدا حاتمی در جشنواره شعر کردی منال (بخش شعرخوانی)، جشنواره (چروو) قصه گویی به زبان کردی ایلامی و مسابقه کتابخوانی نماز مورد تقدیر قرار گرفته است.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 162628

به "صدای خودم را می شنوم و می نویسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدای خودم را می شنوم و می نویسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید