مارپیچ طلا به سمت صعود؟

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: جرومی پاول در کنگره گفت: فدرال رزرو آمادگی لازم برای استفاده از طیف وسیعی از ابزارها برای حمایت از اقتصاد ایالات متحده را دارد. رئیس فدرال رزرو و وزیر خزانه داری روز سه شنبه در مقابل کنگره شهادت دادند.

مارپیچ طلا به سمت صعود؟

به گزارش خبرنگاران، جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو گفت: بانک مرکزی از طیف وسیعی از ابزارهای خود برای حمایت از اقتصاد که در نتیجه شوک اقتصادی ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا شکل گرفته در برابر کنگره شهادت داد. پاول و وزیر خزانه داری، استیون منوچین به عنوان بخشی از شهادت منظم مورداحتیاج بسته های امداد اقتصادی 2000 میلیارد دلاری که رئیس جمهور ترامپ در ماه مارس به امضا رسانده بود، توسط ویدئو کنفرانس در کمیته بانکی سنا حضور پیدا کردند. این قانون 500 میلیارد دلار برای تامین یاری های مستقیم و پشتیبان بازارهای اعتباری از جمله 454 میلیارد دلار برای تامین خسارات در برنامه های وام فدرال خزانه داری فراهم نموده است. بانک مرکزی در حال ایجاد عملیات برای اعطای وام به مشاغل، شهرها و ایالت ها است، گسترش بی سابقه ای از اختیارات بانک مرکزی برای حمایت از اقتصاد ایالات متحده در دوره ای از اضطراب ناشی از رکود و پاندمی. وزارت خزانه داری تا به امروز 195 میلیارد دلار برای تامین خسارت فدرال در برابر ضرر و زیان برنامه های وام دهی تهیه نموده است. سوال مهمی که در اینجا پیش می آید، این است که چگونه وزارت خزانه داری میخواهد بقیه آن پول را تامین کند؟ منوچین گفت: 259 میلیارد دلار باقی مانده برای ایجاد یا گسترش برنامه ها در صورت لزوم استفاده می گردد، زیرا ما همچنان نظارت بر انواع بخش های اقتصادی را از نزدیک انجام می دهیم. منوچین گفت که انتظار دارد شرایط اقتصادی در نیمه دوم سال بهبود یابد. آقای پاول در شهادت خود هیچ برنامه جدیدی را اعلام نکرد و در عوض اقداماتی را که بانک مرکزی انجام داده از زمان کاهش نرخ بهره در اواسط ماه مارس سرآغاز برنامه این نهاد معرفی کرد. پاول گفت: در فدرال رزرو به ما ماموریت مهمی داده شده است و ما طی چند ماه گذشته گام های بی سابقه ای را با سرعت بسیار زیاد برداشته ایم.

این اقدامات به ارزش های دارایی شناور یاری نموده است و سخت ترین کار بانک فدرال در حال حاضر افزایش و اجرای این برنامه ها است. در یک عملیات جدید، بانک مرکزی وام های خود را به بنگاه های عظیم می دهد تا آنها به بنگاه های کوچک تخصیص دهند. بنگاه های کوچک نمی توانند به وسیله وال استریت احتیاج اقتصادی شان را تامین نمایند. پاول گفت: فدرال رزرو همچنان به تنظیم شرایط عملیات اعطای وام با آموختن بیشتر در خصوص تقاضای وام گیرنده ادامه می دهد.

اونس طلا یک گام به جلو، یک گام به عقب؟

اونس در شرایطی قرار گرفته که حول یک محور به دفعات رفت و برگشت دارد؛ البته سمت و سوی این تحرکات به سمت صعود بوده است، اما از نظر تکنیکال این رفتار به تنهایی دلیل کافی برای اثبات صعود نیست. همچنین امکان بازگشت قیمت نیز وجود دارد چراکه بارها اونس از 2 خط حمایتی نیز نزول نموده و از 2 خط مقاومتی نیز عبور نموده است. بنابراین، حرکات مارپیچ اونس علاوه بر ادله تکنیکال به شواهد بنیادی هم احتیاجمند خواهد بود. تنش های دوباره داغ شده میان چین و آمریکا، رکود، پاندمی کرونا، بحران بدهی، نابسامانی بازار انرژی، سیگنال پاول و منوچین به بازارها در طول شهادت برابر کمیته سنا، همگی می توانند به آینده طلا جهت دهند. به عنوان مثال کشف واکسن کرونا می تواند طلا را وارد مدار نزولی و بازار سهام را وارد مدار صعودی کند. همانطور که خبر آزمایش های موفقیت آمیز روی میمون ها، چند روز گذشته اونس را از رکورد 92 ماهه به زیر کشید. البته در حالتی که اتفاق خاصی رخ ندهد، طلا در بلندمدت پتانسیل افزایشی قدرتمندی دارد و به زودی از کانال 1700 دلاری به کانال 1800 دلاری نیز صعود خواهد نمود. اونس در یک ماه اخیر به طور میانگین بالغ بر 28 دلار در روز نوسان قیمت داشته است. پاندمی کرونا، بحران بدهی، نابسامانی بازار انرژی، با توجه به تداوم سیاست های تزریقی نامتعارف به بازارها، چنانچه پاول سیگنال مثبتی به بازار می داد، شاخص های آینده وال استریت پیش از بازگشایی بازارهای نقدی نیویورک، فرایند نزولی به خود نمی گرفتند و شاید طلا نیز بازگشتی را تجربه نمی کرد.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 92128

به "مارپیچ طلا به سمت صعود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مارپیچ طلا به سمت صعود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید