مجموعه ای از سکه های تاریخی در مجارستان کشف شد

به گزارش مجله سرگرمی، شاید در قرن شانزدهم حمله ای از سوی امپراتوری عثمانی، مجارستانی ها را ناچار به دفن مجموعه ای ارزشمند از سکه های نقره ای و طلایی نموده باشد؛ حالا باستان شناسان این گنجینه مدفون شده را در مزرعه ای واقع در مجارستان کشف نموده اند.

مجموعه ای از سکه های تاریخی در مجارستان کشف شد

در سال 2019، باستان شناسان در اویلنگل روستایی در 50 کیلومتری جنوب شرقی بوداپست 150 سکه باستانی کشف کردند. باستان شناسان در انتها دسامبر 2020 برای کشف آثار تاریخی بیشتری به همان مکان بازگشتند.

اکتشاف جدید باستان شناسان حدود هفت هزار سکه نقره ای و چهار سکه طلایی را شامل می گردد.

کارشناسان تخمین می زنند این سکه ها در سال 1520 میلادی دفن شده باشند. در آن موقع این سکه ها برای خرید هفت اسب و براساس معیارهای امروزی برای خرید یک خودرو لوکس کافی بوده است.

قدیمی ترین سکه این مجموعه، یک سکه نقره ای دناریوس (سکه نقره ای رومی امپراتور لوسیوس وروس که بین 161 تا 169 میلادی فرمانروایی می کرد) است.

سکه ای که به دوران لایوش دوم پادشاه مجارستان و بوهم (بین سال های 1516 تا 1526) تعلق دارد کم قدمت ترین سکه در این مجموعه محسوب می گردد.

انشنت اوریجینز نوشت،کارشناسان موزه فرنزی در مجارستان قصد دارند برای کشف گنجینه های تاریخی بیشتر کاوش در این منطقه را ادامه دهند.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: گردشبان
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 128906

به "مجموعه ای از سکه های تاریخی در مجارستان کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه ای از سکه های تاریخی در مجارستان کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید