مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی فراخوان جذب ایده توسعه محصول را منتشر شد

به گزارش مجله سرگرمی، مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی (آیکن) و اینوتن با هدف توسعه محصول با استفاده از دستگاه اسپارک پلاسما سینترینگ، فراخوان جذب ایده های نو را اعلام نموده است.

مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی فراخوان جذب ایده توسعه محصول را منتشر شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) با همکاری مجموعه چالش های نوآوری و فناوری Innoten و با هدف توسعه محصول با استفاده از دستگاه اسپارک پلاسما سینترینگ (SPS)، به دنبال حمایت از طرح ها و ایده های خلاقانه است.

روش اسپارک پلاسما سینترینگ یک روش تحت فشار است که براساس تخلیه الکتریکی پالس­ های جریان در فاصله بین ذرات پودر و فراوری اسپارک (جرقه) عمل می­ کند. زمانی که اسپارک ناشی از تخلیه الکتریکی در محل اتصال یا فاصله بین ذرات پودر ایجاد می ­گردد، حرارت موضعی در ستون تخلیه، باعث افزایش آنی دما تا بیش از 1000 درجه سانتی گراد می­ گردد.

این حرارت بالا سبب تبخیر ناخالصی ­ها و همچنین تبخیر سطحی ذرات پودر در محدوده اسپارک می­ گردد. بلافاصله پس از این ناحیه تبخیر، یک منطقه ذوب سطحی ایجاد می گردد. این نواحی ذوب سطحی به وسیله جریان الکترون­ ها (در طی زمان وصل جریان) و ایجاد خلأ (در طی زمان قطع جریان) به سمت هم کشیده شده و ناحیه گلویی را تشکیل می­ دهند. این تکنولوژی کاربرد های زیادی در حوزه های مختلف مانند صنایع دفاع، خودروسازی، هوافضا، الکترونیک و اپتیک، بیومواد، انرژی دارد که احتیاج به قطعات با چگالی بسیار بالا (نزدیک به چگالی تئوری) و یا قطعات بسیار مستحکم با تخلخل کنترل شده است.

از علاقه مندان دعوت می گردد تا با ارسال طرح های پیشنهادی خود از فرصت همکاری با مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی و استفاده از زیرساخت های این مجموعه به منظور تجاری سازی محصول مورد نظر به همراه اعطای 50 میلیون ریال جایزه نقدی به سه طرح برگزیده بهره مند شوند.

حمایت های آیکن شامل؛ فراهم آوردن فضای کار و تحقیقات، تامین تجهیزات و دستگاه مورداحتیاج اجرای طرح، از مقیاس آزمایشگاهی تا نیمه صنعتی، تامین مواد اولیه، تخصیص گرنت شبکه آزمایشگاهی به منظور انجام تست ها و بررسی های ارزیابی عملکرد، همراهی با فرد توسعه ­دهنده تا مرحله تجاری­ سازی محصول، بهره ­مندی از مشاوره­ های تخصصی راه ­اندازی کسب و کار و خدمات کریدور خدمات فناوری تا بازار می گردد.

از صاحبان ایده و فعالان این حوزه دعوت می گردد که طرح های پیشنهادی خود را در آدرس innoten.ir ثبت نمایند.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 121929

به "مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی فراخوان جذب ایده توسعه محصول را منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی فراخوان جذب ایده توسعه محصول را منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید