ناکارآمدی آموزش مهندسی سنتی تعیین شده است

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: عضو اتاق فکر فرهنگستان علوم گفت: امروزه ناکارآمدی آموزش مهندسی سنتی در کشورهای پیشرفته معین شده که الگوی مناسب این آموزش در دنیا امروز بازگشت به مهارت های عملی بوده و چین با این پارادایم به موفقیت در صنعت رسیده است.

ناکارآمدی آموزش مهندسی سنتی تعیین شده است

به گزارش خبرنگاران از اسلام آباد غرب، هوشنگ افشاری در همایش آموزش مهندسی در راه توسعه ملی که در مرکز امام رضا(ع) برگزار گردید اظهار کرد: بازار کار مهندسی را می توان به دو دسته مهندسی کمتر و مهندسی بیشتر تقسیم کرد.

عضو هیئت مدیره انجمن مهندسان مکانیک ایران اضافه نمود: در دسته مهندسی کمتر طیفی از وظایف چون مدیریت، خرید و فروش و غیب یابی و تعمیرات قرار می گیرد و در مهندسی بیشتر نیز می توان ساخت در سایت و فراوری محصول را از هم جدا کرد.

افشاری گفت: مهمترین عوامل در موفقیت یک مهندس دقت، دید تحلیلی، خلاقیت، پشتکار، عشق به حرفه، شعور فنی، ارائه گزارش، نقشه خوانی، زبان انگلیسی و روابط انسانی است ولی مهمترین شاخص سنجش مهندس برای کارفرما ارزش مالی وی است که در این رابطه مقطع تحصیلی اهمیتی ندارد.

عضو اتاق فکر فرهنگستان علوم به گستره کارایی مهندسی شامل مهارت های حرفه ای و یادگیری سازمانی و عوامل آن اشاره نمود و ضمن آنالیز شاخص های مهندسی ABET نتایج آموزش مهندسی سنتی برای شاخص های مهمی چون قدرت طراحی، اجرا، خلاقیت و نوآوری را ناکافی دانست.

به گفته افشاری آموزش مهندسی سنتی که امروزه در آمریکا و اروپا بسیار مورد نقد است و ناکارآمدی آن معین شده در نهایت به فراوری مقاله می رسد که ملاک مناسبی برای اهداف مهندسی در جهان امروز نیست.

وی اعلام نمود: امروزه می توان الگوهای مناسبی برای آموزش مهندسی که بازگشت به مهارت های عملی یا به عبارتی همراهی مغز و دست است یافت که کشورهای چین و هند با این پارادایم توانسته اند به موفقیت در صنعت برسند.

این عضو هیئت مدیره انجمن مهندسان مکانیک ایران با ابراز رضایت از شرایط آموزش های عملی، آزمایشگاهها و کارگاههای مرکز امام رضا(ع) شهرستان اسلام آباد غرب ابراز اعلام کرد: کارگاهها و آزمایشگاههای مرکز امام رضا(ع) مشابه با آزمایشگاههای دانشگاههای معتبر جهان است.

ی

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: تسنیم
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 63491

به "ناکارآمدی آموزش مهندسی سنتی تعیین شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناکارآمدی آموزش مهندسی سنتی تعیین شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید