نمایشگاه مجازی آثار موزه ای معدن کاوی ایران و آلمان گشایش یافت

به گزارش مجله سرگرمی، تهران (پانا) - نمایشگاه مجازی مرگ در نمک، روایت باستان شناسانه از سرزمین پارس به میزبانی موزه معدن آلمان بوخوم و نمایشگاه مجازی انسان در جستجوی معادن به میزبانی موزه ملی ایران گشایش یافت.

نمایشگاه مجازی آثار موزه ای معدن کاوی ایران و آلمان گشایش یافت

به گزارش کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت، نمایشگاه مجازی مرگ در نمک، روایت باستان شناسانه از سرزمین پارس به میزبانی موزه معدن آلمان بوخوم و نمایشگاه مجازی انسان در جستجوی معادن: گزیده ای اژ آثار معدنکاری باستانی موزه معدن آلمان در بوخوم به میزبانی موزه ملی ایران چهارشنبه 18 فروردین ماه 1400 همزمان در ایران و آلمان و با حضور مقامات سیاسی و فرهنگی دو کشور(سفارت ایران و آلمان، سرکنسولگری ایران در فرانکفورت، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ایران، وزیر فرهنگ ایالت نورد راین وستفالن، موزه ملی ایران، موزه باستان شناسی بوخوم، موزه باستان شناسی فرانکفورت و موزه باستان شناسی مردان نمکی زنجان) گشایش یافت.

موزه ملی ایران و موزه معدن آلمان در بوخوم در راستای تفاهم نامه همکاری که در سال 1396 امضا شده است، همکاری های موزه ای دارند و در راستای تعاملات و برنامه های مشترک این دو موزه در صدد برگزاری نمایشگاه های فیزیکی متقابلی از آثار تاریخی و فرهنگی یکدیگر مرتبط با موضوع معدنکاوی باستان بوده اند.

با توجه به ادامه محدودیت های ناشی از همه گیری بیماری کرونا در مرحله اول نمایشگاه ها به صورت مجازی و هم زمان به وسیله وبگاه های هر دو موزه و به صورت رایگان برای بازدیدکنندگان در سراسر دنیا قابل بازدید است.

نمایشگاه مرگ در نمک، روایت باستان شناسانه از سرزمین پارسبه فعالیت های باستان شناسی و یافته های باستان شناسی معدن نمک چهر آباد زنجان می پردازد و در وبگاه موزه معدن آلمان در شهر بوخوم آماده بازدید مجازی است.

همچنین همزمان نمایشگاه انسان در جستجوی معادن: گزیده ای اژ آثار معدنکاری باستانی موزه معدن آلمان در بوخومدر وبگاه موزه ملی ایران قابل بازید مجازی است در این نمایشگاه بیش از 200 قلم آثار تاریخی و فرهنگی با موضوع تاریخچه معدنکاوی از بیست کشور دنیا از دوره پارینه سنگی تا دوره معاصر به نمایش در آمده است.

این نمایشگاه های مجازی 18 فروردین ماه 1400مطابق با 7 آوریل 2021 به صورت هم زمان در ایران و آلمان با حضور مقامات سیاسی و فرهنگی دو کشور گشایش یافت.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 140503

به "نمایشگاه مجازی آثار موزه ای معدن کاوی ایران و آلمان گشایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه مجازی آثار موزه ای معدن کاوی ایران و آلمان گشایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید