نیسان انتشار دی اکسید کربن خودروهایش را کاهش می دهد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، نیسان اظهار داشت در نسل بعدی فناوری هیبریدی e-Power خود به 50 درصد بازده حرارتی دست یافته است.

نیسان انتشار دی اکسید کربن خودروهایش را کاهش می دهد

طبق گزارشی جدید بازده حرارتی بیشتر موتورهای بنزینی نوین حدود 40 درصد است. به عبارت دیگر 40 درصد از انرژی که این موتورها با سوزاندن سوخت فراوری می نمایند به حرکت تبدیل می گردد. بقیه انرژی ایجاد شده به شکل گرما و گازهای گلخانه ای هدر می رود. به این ترتیب فناوری نوین نیسان به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای منجر خواهد شد.

این خودروساز در اصل با توسعه سیستم e-Pwer توانسته بود به بازده حرارتی بالاتری دست یابد ، زیرا این سیستم مانند موتورهای بنزینی معمول کار نمی نماید. به طور دقیق تر سیستم مذکور خودرو را به کار نمی اندازد و در عوض مانند یک ژنراتور برق مخصوص برای فناوری پیشرانه الکتریکی عمل می نماید. این بدان معنا است که موتور در تمام مدت فعالیت بیشترین بازده را خواهد داشت به این ترتیب سوخت بهتر می سوزد.

توشیهیرو هیرای نایب رئیس ارشد بخش مهندسی خودروی برقی و پیشرانه نیسان در این باره می گوید: 50 سال طول کشید تا بازده حرارتی موتورهای معمولی از 30 به 40 درصد برسد. اما ما با سیستم e-Power طی چند سال این بازده را به 50 درصد رساندیم.

نیسان قبلاً گفت تا اوایل 2030 میلادی یک نسخه برقی از تمام مدل های جدید خود در بازارهای بزرگش عرضه می نماید و امیدوار است تا 2050 میلادی انتشار گازهای گلخانه ای توسط خودروهایش را متوقف کند.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 133895

به "نیسان انتشار دی اکسید کربن خودروهایش را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیسان انتشار دی اکسید کربن خودروهایش را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید