هیوندای صدای خارج از خودرو را نصف کرد

به گزارش مجله سرگرمی، شرکت هیوندای پیروز به ساخت یک فناوری جدید شده است که صدای ورودی محیط به خودرو را با استفاده از فناوری برطرف سر و صدا تا 50 درصد کاهش می دهد.

هیوندای صدای خارج از خودرو را نصف کرد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از گیزمگ، هیوندای ادعا می نماید اولین سیستم کنترل صدا سر و صدای جاده در دنیا را که از بلندگوهای خودرو برای مقابله با صدای سطح جاده و همچنین سر و صدای موتور خودرو استفاده می نماید، ساخته است.

این سیستم با فراوری صدای معکوس محیط و موتور، موجب می گردد کابین خودرو آرام و ساکت تر باشد و سرنشینان آرامش بیشتری داشته باشند.

این سیستم این کار را با استفاده از یک مجموعه ابزار سبک وزن انجام می دهد که به مراتب سبک تر از عایق سنگین جذب سر و صدایی است که معمولاً زیر خودرو نصب می گردد.

شتاب سنج های نزدیک هر چرخ، ارتعاشات منتقل شده از جاده به خودرو را ردیابی می نمایند و یک سیگنال معکوس را که به وسیله سیستم استریوی خودرو پخش می گردد، فراوری می نمایند تا این صداهای مزاحم را طی 0.002 ثانیه خنثی نمایند.

هیوندای می گوید این سیستم اطلاعات را با استفاده از میکروفن ها و بلندگوهای موجود پردازش نموده و سپس سیگنال به موقعی فراوری می نماید و نسبت به صداهای غیرعادی یا در حال تغییر و صدای جاده پاسخگوتر است.

میکروفن های موجود در کابین یک مکانیزم واکنشی را برای سیستم فراهم می نمایند، اطلاعات را به پردازنده سیگنال ارسال می نمایند و در صورت امکان سیگنال لغو نویز را تصفیه می نمایند.

این سیستم میخواهد تا نه تنها برای راننده، بلکه برای باقی سرنشینان نیز محیط آرامی فراهم کند که این به معنای یک الگوریتم پیچیده است.

هیوندای با آزمایش این سیستم در جاده ها، سرعت ها و جایگاه های مختلف می گوید: سر و صدای داخل کابین سه دسی بل کاهش یافت که تقریباً از کاهش حدود 50 درصدی سر و صدا حکایت دارد.

هیوندای لغو فعال سر و صدا را یک فناوری اساسی در گذار به خودروهای دارای موتورهای الکتریکی می داند. چرا که در این خودروها که صدای موتور در مقایسه با موتورهای احتراقی تقریبا هیچ است، صدای جاده و باد بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و می تواند موجب آزار سرنشینان گردد.

هیوندای نخستین شرکتی نیست که روی چنین مواردی تمرکز دارد. زیرا شرکت های فورد و تویوتا نیز تاکنون سعی در استفاده از میکروفن ها در کابین و نصب شتاب سنج ها در نزدیکی سیستم تعلیق داشته اند. بنابراین در حالی که هیوندای مجموعه ای از ثبت اختراعات را در دست آنالیز دارد، ما دقیقاً مطمئن نیستیم که کدام قسمت از این سیستم برای اولین بار در دنیا است که ابداع شده است، اما به هر حال از رانندگی در خودرویی ساکت استقبال می کنیم.

هیوندای می گوید این سیستم به زودی در مدل جدید جنسیس(Genesis) نصب و عرضه خواهد شد.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 59780

به "هیوندای صدای خارج از خودرو را نصف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیوندای صدای خارج از خودرو را نصف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید