پارک کوهستان یزد ، با یکی از زیباترین پارک های یزد آشنا شویم

به گزارش مجله سرگرمی، در این صفحه پارک کوهستان یزد را همراه با آدرس آن معرفی خواهیم کرد .

پارک کوهستان یزد ، با یکی از زیباترین پارک های یزد آشنا شویم

معرفی کامل پارک کوهستان یزد

یکی از زیباترین و عظیم ترین پارک های شهر کویری یزد پارک کوهستان است که از سمت تفت در ابتدای شهر یزد واقع شده است.

این پارک در حوالی سال 1384 خورشیدی با وسعتی بالغ بر 50 هکتار ساخته و در آن درختانی نظیر نارون، کاج، اقاقیا، زیتون و ... کاشته شد.

پارک کوهستان از دیدنی هایی مانند یک آبراهه بسیار زیبا که از وسط پارک می گذرد، شهربازی، دریاچه با قایق های پدالی و نقطه مرتفعی که می توانید چشم انداز خوبی را از آن ببینید، برخوردار است.

جالب که بدانید که در این پارک هر ساله جشنواره های تابستانی و جشنواره بادبادک ها برگزار می گردد. از دیگر جذابیت های پارک می توان به آب نمای موزیکال آن اشاره نمود که با نورپردازی در شب جلوه متفاوتی به این پارک محبوب می بخشد.

اگر برای عید به سمت شهر یزد رفتید و خواستید با کمترین هزینه در شهر اقامت داشته باشید می توانید به پارک کوهستان بروید چون هر ساله در پارکینگ این پارک تفریحی فضایی برای اسکان مسافران نوروزی به همراه سرویس بهداشتی و بوفه سیار تدارک دیده می گردد.

آشنایی با پارک کوهستان یزد

پارک کوهستان یزد یکی از پر رونق ترین فضاهای سبز شهری یزد محسوب می گردد که فاز دوم آن از جمله ست های بازی، کف پوش، آلاچیق در حال ساخت است.

همچنین نصب آب نمای هارمونی موزیکال در این پارک در حال پیگیری است شهر یزد دارای 12 پارک عظیم (شهری) و 153 پارک کوچک (محله ای) می باشد این پارک عظیم در جهت جاده تفت به یزد ایجاد شده است وزیبایی بی نظیری دارد در وسط آن حوض عظیمی درست شده است .

که آب نمای آن در شب جلوه به ان می بخشد. در این پارک وسایل بازی از جمله چرخ و فلک عظیمی نصب شده که شور و نشاط بچه ها و نوجوانان را افزون می نماید.

این پارک شاید عظیمترین پارک استان یزد می باشد و برای احداث آن زحمات زیادی کشیده شده است و توریستان و توریست های زیادی را به خود جذب نموده است .

امکانات پارک کوهستان یزد

این پارک زیبا دارای امکانات زیادی از جمله :

دریاچه مصنویی زیبا , شهربازی , محل چادر زدن مسافرین , آلاچیقهای زیبا جهت روزهای آفتابی , چمن کاری ودرخت کاری کل محوطه , پیست اسکیت , پیست موتورها و ماشینهای کوچک که البته نام آنها را نمی دانم , امکانات قایق سواری دردریاچه , آبشار مصنوعی بهمراه جویهای آب زیبا, بوفه وساندویچ فروشی , محل پارک ماشینها وبسیاری از امکانات لازم برای مسافرین و سکنه شهر یزد می باشد .

این پارک در ایام تابستان و بهار مورد توجه بسیاری از همشهریان یزدی می باشد که به همراه خانواده برای صرف شام و نهار و یا برگزاری مراسم تولد و جشنهای خانوادگی به این محل مراجعه می نمایند.

بسیاری از مسافرین هم از این مکان استقبال می نمایند و شبها پس از رسیدن به این محل چادر زده و شب را در این مکان بیتوته می نمایند.

بدلیل وجود نگهبانی و مراقبین بسیار در این پارک این محل به مکان امن و دلچسبی برای خانواده ها تبدیل شده است و جایی برای افراد مزاحم و مردم آزار در این پارک نیست .

پارک کوهستان یزد، پارکی بی نظیر در خاور میانه

این پارک در خاور میانه بی نظیر است. و عظیمترین پارک در خاور میانه است چمن کاری ،آلاچیق های چوبی قشنگ و آبشار مصنوعی و درختان سر سبز بر عظمت این پارک کوهستانی که شبهای تابستانی خنکی دارد .

آبنمای هارمونیک و موزیکال پارک کوهستان یزد این آبنما قابلیت پایکوبی آب و نور به صورت زنده، متناسب با سخنرانی و پخش موسیقی را دارا می باشد.

آبنمای مذکور شامل مجموعه ای از فواره های خطی، دایره ای، بال، فواره حرکتی ،پرتاب قوسی، نازلهای چرخان، جت و پایکوبی خطی بوده .

این آبنما در پارک کوهستان یزد در تاریخ 92/8/9 نصب و راه اندازی شده است. این آبنما قابلیت پایکوبی آب و نور به صورت زنده، متناسب با سخنرانی و پخش موسیقی را دارا می باشد.

آبنمای مذکور شامل مجموعه ای از فواره های خطی، دایره ای، بال، فواره حرکتی ،پرتاب قوسی، نازلهای چرخان، جت و پایکوبی شیطان می باشد.

آدرس پارک کوهستان یزد

آدرس پارک کوهستان یزد : استان یزد ، شهر یزد ، جاده یزد ، تفت ، پارک کوهستان یزد

بیشتر بخوانید :

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: مجله دلگرم
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 108391

به "پارک کوهستان یزد ، با یکی از زیباترین پارک های یزد آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک کوهستان یزد ، با یکی از زیباترین پارک های یزد آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید