پیشنهاد میهمان ویژه شدن ایران در نمایشگاه کتاب بولونیا

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: بحث میهمان ویژه شدن ایران در نمایشگاه کتاب بولونیا برای سال های 2017 تا 2019 در جلسه ای با حضور رئیس نمایشگاه کتاب بلونیا و رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا مطرح و قرار شد این موضوع مورد آنالیز قرار گیرد.

پیشنهاد میهمان ویژه شدن ایران در نمایشگاه کتاب بولونیا

به گزارش خبرنگاران، پنجاه و دومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب کودک و نوجوان بلونیا از 10 تا 13 فروردین برگزار گردید. مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در این دوره از نمایشگاه به نمایندگی از نشر ایران با 300 عنوان کتاب در حوزه های مختلف حضوری فعال داشت.

غرفه ایران در این نمایشگاه 32 متر مربع بوده که نسبت به سال قبل افزایش دوبرابری داشته است. در مدت چهار روز برپایی نمایشگاه فعالیت های متعددی در غرفه ایران انجام شد. معرفی بیش از صد و بیست تصویرگر ایرانی در قالب کتاب و سی دی، معرفی بیش از دویست عنوان کتاب کودک در قالب کاتالوگ به زبان انگلیسی، معرفی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در قالب کاتالوگ و سی دی و دعوت ازناشران خارجی برای حضور دربیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از جمله فعالیت هایی بوده که در مدت برپایی نمایشگاه اجرا شده است.

نشست ظرفیت ادبیات کودک ایران درعرصه دنیا در نمایشگاه بلونیا

نشست ظرفیت ادبیات کودک ایران در عرصه دنیا عصر روز سه شنبه، 11فروردین، درمحل کافه نویسندگان نمایشگاه بلونیا برگزارشد. در این نشست حایری یزدی، مدیر آژانس ادبی کیا از ایران، قادری،کارشناس ادبیات کودک از ایتالیا، پروفسور سیلویو، پسیتومواز دپارتمان زبان فارسی دانشگاه بلونیا،جین دالاگارد ناشر دانمارکی آثار ایرانی به ایراد سخن پرداختند وظرفیت های ادبیات کودک ایران درعرصه دنیای مورد بحث و گفتگو نهاده شد. این برنامه در تقویم رسمی نمایشگاه ثبت و ضبط شده است.

برپایی روز نشر ایران

روز نشر ایران عصر روز چهارشنبه، 12 فروردین ماه، در غرفه مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران درنمایشگاه کتاب بلونیا برگزار گردید. در این برنامه ناشران خارجی وناشران و تصویرگران ایرانی حاضردرنمایشگاه حضور داشتند. در این مراسم اطلاعات نشر ایران، کاتالوگ های معرفی تصویرگران و خلاصه ای از کتاب های شاخص ایران در اختیار ناشران خارجی نهاده شد و از مدعوین پذیرایی به سبک ایرانی به عمل آمد.

حضور رئیس نمایشگاه کتاب بلونیا در نمایشگاه کتاب تهران

نشست رئیس نمایشگاه کتاب بلونیا روبرتا کیننی و پورمرجان رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا برگزار گردید. در این نشست نماینده مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران نیز در آن حضور داشت و به صورت رسمی طی دعوت نامه ای که به امضای امیرمسعود شهرام نیا، قائم مقام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رسیده بود، از روبرتا کیننی برای حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دعوت به عمل آمد. وی در این نشست گفت: برای من یک افتخار بزرگ است که در نمایشگاه کتاب تهران حضور یابم و تمام کوشش خود را می کنم تا در نمایشگاه کتاب تهران حضور داشته باشم. در این نشست هم چنین پیشنهاد میهمان ویژه شدن ایران در نمایشگاه بولونیا برای سال های 2017 تا 2019 ارائه و قرار شد مورد آنالیز قرار گیرد.

تبادل غرفه رایگان با نمایشگاه بخارست

درحاشیه نمایشگاه کتاب بلونیا دیدار با نماینده وزارت فرهنگ رومانی انجام شد و طرفین بر تبادل غرفه رایگان موافقت کردند. پنجاه و دومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب کودک و نوجوان بلونیا روز پنج شنبه 13 فروردین ماه به کار خود سرانجام داد.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: تسنیم
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 58761

به "پیشنهاد میهمان ویژه شدن ایران در نمایشگاه کتاب بولونیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد میهمان ویژه شدن ایران در نمایشگاه کتاب بولونیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید