کتاب پرنده ها و آسمان فریده فرجام منتشر شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل کانون، فریده فرجام که به عنوان اولین نویسنده انتشارات کانون شناخته می گردد و با چاپ کتاب مهمان های ناخوانده او در سال 1345 انتشارات کانون پرورش فکری به دنیا آمد، کتاب جدیدی در انتشارات کانون به چاپ رساند.

کتاب پرنده ها و آسمان فریده فرجام منتشر شد

داستان پرنده ها و آسمان درباره پذیرش تفاوت هاست و به بچه ها یاد می دهد که می توانند به جای آزار و اذیت دیگران، سرگرمی هایی پیدا نمایند که همه را خشنود و راضی کند. این داستان به آن ها یاد می دهد که در برابر افراد قلدر مقاومت نمایند و آن را نپذیرند. کتاب پرنده ها و آسمان مناسب بچه ها بالای 12 سال است.

در خلاصه داستان این کتاب آمده است که؛ یک روز تابستان، یک دسته از پرنده های شهر که با هم دوست و همسایه بودند، از لانه هایشان بیرون آمدند تا به جست وجوی آب و دانه بروند؛ اما ناگهان یک دسته پرنده که زنگوله دور گردنشان بود، با جیرنگ جیرنگ پریدند و جلوی لانه هایشان را گرفتند...

محمدعلی بنی اسدی، از نقاشان و تصویرگران برجسته ایرانی هم تصویرگری کتاب آسمان و پرنده ها را برعهده داشته است که طراحی های آن با اتوماتیک انجام شده و با استفاده از تکنیک میکس مدیا در کنار هم قرار گرفته اند.

فریده فرجام، نویسنده بچه ها، نمایش نامه نویس، نویسنده و شاعر عظیم سالان است. او کتاب های دیگری برای بچه ها به نام های مهمان های ناخوانده، گل بلور و خورشید و عمو نوروز را نوشته است.

کتاب مهمان های ناخوانده در سال 1345 از سوی کانون پرورش فکری بچه ها به عنوان اولین کتاب این ناشر، منتشر شد و بعد جوایزی را نیز از آن خود کرد. داستان گل بلور و خورشید برنده جایزه نمایشگاه کتاب بولونیا در سال 1967 و جایزه یونسکو در ژاپن شد. داستان عمو نوروز را فرجام با یاری م.آزاد هنگامی که در گروه ویراستاران کانون کار می کرد، بازنویسی کرد که در انتشارات کانون به چاپ رسید.

یادآوری می گردد کتاب پرنده ها و آسمان که به تازگی رونمایی شده بود، اکنون در 40 صفحه تمام رنگی با قیمت 14هزار تومان در فروشگاه های کانون پرورش فکری و مجموعه شهر کتاب در دسترس همگان واقع شده است.

mastanehtoline.ir: مجله مستانه، وبگاه گفتگو و انجمن بحث و تبادل نظر

kulu.ir: کولو: مجله جاذبه های گردشگری ایران

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 84493

به "کتاب پرنده ها و آسمان فریده فرجام منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب پرنده ها و آسمان فریده فرجام منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید