حالِ موزه های کرواسی همچنان بد است

به گزارش مجله سرگرمی، وقوع این زلزله بسیار کم سابقه بوده و قوی ترین زلزله در 140 سال گذشته این کشور به شمار می رود، توانست به موزه ها و آثار آن ها صدمه سنگینی وارد نموده و در این شرایط بحرانی ناشی از ویروس کرونا، آن ها را تحت تاثیر فشار سنگین تری قرار دهد.

حالِ موزه های کرواسی همچنان بد است

در آن موقع موسسه های بین المللی فعال در حوزه میراث و موزه ها همچون ICOM، از دولت ها و سایر نهادهای فعال در این حوزه درخواست تا از موزه های کرواسی حمایت نموده و یاری نمایند تا آن ها هرچه سریع تر به شرایط ایده ال خود بازگردند.

اما با گذشت چند ماه هنوز حالِ این موزه ها مساعد نشده و حمایت های چندانی از آن ها نمی گردد. درصورتی که این موزه ها از ارزش فرهنگی بسیار بالایی برای مردم این کشور به ویژه شهر زاگرب برخوردار هستند و مسئولان نباید به راحتی این ارزش و اعتبار را نادیده بگیرند.

بسیاری از فعالان بین المللی حوزه میراث و موزه، نامه های متعددی را برای دولت کرواسی و همچنین سایر دولت های مسئول در این حوزه، ارسال نموده اند و با ایجاد کمپین های متعدد، خواسار رسیدگی هرچه سریع تر به شرایط این موزه ها شده اند. حال این که این نامه ها و کمپین ها تا چه اندازه بتوانند تاثیرگذار و مفید باشند، هنوز معین نیست.

متاسفانه این فاجعه درست زمانی رخ داد که کل دنیا درگیر پاندمی ویروس کرونا هستند و از این رو چالش این موزه ها دوچندان شده است. نکته این جاست که ساختمان های موزه های کرواسی نسبت به سایر ساختمان های این کشور چندان ایمن نیستند و همین امر موجب شده تا خسارت سنگین تری به آن ها وارد گردد. بنابراین مسئولان دولتی کرواسی برای استحکام هرچه بیشتر این ساختمان ها باید کوشش نمایند و به این موضوع اهمیت دهند. زیرا میراث ارزشمند این کشور در این ساختمان ها نگهداری می شوند و قطعا نباید این میراث غنی نادیده گرفته شوند.

با این وجود کمیته های مختلفی در مورد ارزیابی آسیب های وارد شده به این موزه ها در سطح بین الملل تشکیل شده اند که مراحل یاری و بازسازی آن ها را کمی سرعت بخشیده اند، اما این اقدامات به تنهایی کافی نبوده و می بایست مسئولان دولتی با قدرت بالاتری وارد شده و برای نجات جانِ این موزه ها کوشش نمایند.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: گردشبان
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 99753

به "حالِ موزه های کرواسی همچنان بد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حالِ موزه های کرواسی همچنان بد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید